Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jsjodin
Hej! Nu när våren närmar sig och det snart är dags för sommardäck så tänkte jag även försöka få ner baken på min s60 lite mer.

För att göra en lång historia kort så köpte jag ett par billiga (tyvärr) j-spec coilovers av en bekant.
Kan sänka ganska mycket mer i fram, men i bak är den sänkt till max fast det knappt syns...

Det jag då kort och gott undrar är om jag kan ta bort klumpen jag justerar höjden med i bak för att få den längre?

1. Då detta var ca 1 år sedan som jag monterade så kommer jag fasen inte ihåg hur fjädringen var uppbyggd original, om jag tar bort justeringen som sitter över fjädern, måste jag då ersätta den med något annat? På en skiss jag ska försöka bifoga under texten så ser de inte ut som de.
image.jpeg
image.jpeg (44.79 KiB) Visad 1452 gånger
2. Kommer fjädern att passa och fungera som en vanlig sänkfjäder eller är det något med formen på den som ställer till något?
image.jpeg
image.jpeg (33.84 KiB) Visad 2063 gånger
3. Kommer detta besvär göra någon som helst skillnad, blir baken lägre?

Bilen i fråga är som sagt en s60 -03 fwd.
Hoppas ni begriper vad jag är ute efter och är tacksam för all hjälp!
Användarvisningsbild
av milktrucker
varför krånglar du till saker o ting så mycket?
köp en vanlig sänkfjäder på volvo, de är inte så dyra(jämfört med coils) och det är bara att byta ut den befintliga fjädern.
av Jsjodin
Det var mer enkelheten jag var ute efter därav mina frågor.
Om det skulle funkat precis som en vanlig sänkfjäder så är det ju dumt att lägga pengar på nya, och om nej så vet jag fortfarande inte om det skulle saknas något eller om det bara är att sätta dit fjädern som jag fattar det på skissen.

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&[…]

Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]