Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
Svärfar bad mig montera några extraljus på sin saab 9-5.
Han va ute efter bredare ljudbild.

Jag har aldrig haft extraljus en. Självklart e väl allt en prisfråga.
Såg att biltema hade 7" halogen h7 för typ 259kr de vanliga stora runda taxi bilar har är väl 9"?

Va tror ni kan tre sådana hjälpa?
Eller ska man köra liten avlång ramp med typ 5 små runda? För typ 1000 lappen..

Måste finnas i närheten typ. Jula, biltema, Mekonomen. Hinner inte beställa.
Användarvisningsbild
av yoshy
Mekonomen kör 25% i morgonkväll om man är medlem eller blir medlem. Beroende på budget så ett par NBB175 (7") ligger bra till i pris och går senare att xenonkonvertera ifall man vill ha ännu merra ljus. Blir väl ca: 280:-/ lampa med rabatten.
Användarvisningsbild
av fjohan82
yoshy skrev:Mekonomen kör 25% i morgonkväll om man är medlem eller blir medlem. Beroende på budget så ett par NBB175 (7") ligger bra till i pris och går senare att xenonkonvertera ifall man vill ha ännu merra ljus. Blir väl ca: 280:-/ lampa med rabatten.
Kan inte se på deras hemsida att man måste vara medlem för att erhålla 25%...
Användarvisningsbild
av taxi
Jag kör på biltemas 9" för 200 kr, med bättre glödlampor (H7) så funkar dom konstigt nog riktigt bra.
Användarvisningsbild
av yoshy
fjohan82 skrev:
yoshy skrev:Mekonomen kör 25% i morgonkväll om man är medlem eller blir medlem. Beroende på budget så ett par NBB175 (7") ligger bra till i pris och går senare att xenonkonvertera ifall man vill ha ännu merra ljus. Blir väl ca: 280:-/ lampa med rabatten.
Verkar som jag måste ta på mig läsglasögonen för jag hittar inte heller något sådant, brukar vara så när dom kör VIP-kväll men står det inget så är det nog så :)
Användarvisningsbild
av Alfredo
taxi skrev:Jag kör på biltemas 9" för 200 kr, med bättre glödlampor (H7) så funkar dom konstigt nog riktigt bra
Xenon konverta dessa till 55w, helt perfekt.
av jwiss
yoshy skrev:
fjohan82 skrev:
Verkar som jag måste ta på mig läsglasögonen för jag hittar inte heller något sådant, brukar vara så när dom kör VIP-kväll men står det inget så är det nog så :)
Jag fick ett SMS om det 12:52 idag.

Nevermind, läste fel på vad fjohan faktiskt skrev...
Användarvisningsbild
av stuffs
jwiss skrev:
yoshy skrev:
fjohan82 skrev: Kan inte se på deras hemsida att man måste vara medlem för att erhålla 25%...
Jag fick ett SMS om det 12:52 idag.

Nevermind, läste fel på vad fjohan faktiskt skrev...
Bild

"För dig som medlem"

Jag hade bytt följande om du skall ha bilen e[…]

Råd vid motortvätt

tvätta på bara.

V90 läggs ner.

Det kan ta tid...... Det hoppas jag :-D

Kanske inte dom flesta, men måånga g&a[…]