NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peter59
Hej, ska försöka byta bälteslåset (bälteshållare som man sätter bältet i mellan sätena) på förasidan till min V50, Någon som vet hur man tar bort låset? Tror att men ska ha en torx men kommer ju inte åt bulten den är ju lite för smalt att skruvar bort den.
Måste man ta bort framsätet, hur gör man då för att lossa framsätet? Inge risk att airbagen utlöser när man ta bort den?
av Provocative77
Gör bilen strömlös o ta en finfika. Sedan är det bara att ta isär kablarna.
Senast jag lossade en stol var när jag pimpade min 142:a med 240-säten. Men jag tror inte de ändrat. Borde sitta bultat i båda ändar av löpskenan.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Ja bilen måste vara strömlös då det är en "handske" med kablar bla airbag..

Så batteri bort, sen 4 "vanliga" 6 kantsbultar, minns jag rätt är det storlek 14.
Jag valde att "vicka" stolen i stället för att ta ur hela stolen ur bilen och det gick bra.
Lossa torxskruven som bälteslåset sitter med, klipp bort buntbanden som håller bältespåminnar kabeln och lirka ur det kontaktstycket ur "handsken" under stolen.

Montera i omvänd ordning och se till så du sätter kabeln på ungefär samma ställen så den inte tar i eller fastnar någonstans.

Lycka till
Spolning av automatlåda

Kan det verkligen stämma? Vi har bytt olja […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&[…]

Ström och genomföring verkar inte s&arin[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]