Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vaddo
Hej alla,

Jag är alldeles ny här och vill gärna ha synpunkter på en affär med ovanstående bil.

Jag är erbjuden ovanstående bil för listpriset 365 med 8% rabatt på allt dvs säga aut met lack tonade fönster delbart drag mm fri service 3 år fri förs 3 år Det är en summum be med 17 tum Larenza .

År detta ok enl er?
av jwiss
Jag gav 273 för en V40CCD3MY15 ocean race, manuell, hp-ljud, meny-hjul på ratten, inget drag, inte taklucka, inte backkamera.
Jag tycker det låter lite dyrt, men det är jag...
Användarvisningsbild
av crumpets
8% rabatt på listpris är väl ungefär vad man kan vänta sig. Du kanske kan förhandla ner det nån % till men det är en schysst deal. Tycker du bilen är värd priset är det bara att slå till, det blir som sagt svårt att få mycket mer rabatt. 10% är väl absoluta taket man hört om utan kampanj men verkar ej tillhöra vanligheterna. Runt 8% brukar det landa på.
av Weak
När vi köpte våran bil förra året, så var det väldigt, väldigt svårprutat. Andra sidan köpte vi vår v40 via en volvoanställd och fick tillslut 12% rabatt + det avtalet med fri service och försäkring i 3år.

Men att 'kasta' med lite extra tillbehör gratis var helt omöjligt.

Det man oftast kan tjata med sig är ett par näst intill nya vinterdäck på aluminiumfälg. Vi fick ett par 16" som rullat 200mil för 3000.
Då dem får många i inbyte vid nya affärer kan dem oftast trixa runt lite med däcken mellan olika bilar/affärer.

Men jag tycker det priset är mer än ok, vi betala 365, för våran D4. Och det är inget jag ångrar.
av Weak
jwiss skrev:Jag gav 273 för en V40CCD3MY15 ocean race, manuell, hp-ljud, meny-hjul på ratten, inget drag, inte taklucka, inte backkamera.
Jag tycker det låter lite dyrt, men det är jag...
Helt okej pris, men det man inte får glömma är att standard bilen som detta är. Om man nu bortser från att den har ocean race paketet så är Volvo helt ok i pris. Det är när man börjar kasta med automat, delbart drag, största motorn, styling, 19" osv.. Då är man snabbt uppe i 450.000.

Då är det inte så billigt längre, synd att man fastnade för just en sådan bil ;)
av jwiss
"Standardbilen" :D
Efter 3 månader är fortfarande kraftigt imponerad av all finesser :twisted:
Men då bytte jag upp från basversionen av skoda octavia där det ballaste var elhissar...
av Weak
Menade inget nedlåtande om din bil jwiss. Bara att när man börjar lägga till de extra tillbehören, då är nog summan på 365 rätt så rimmlig i vaddos fall.
av jwiss
Jag kände mig inte förolämpad!
Det beror på vad man jämför med, jag vet vad det skulle kosta att välja till alla dom saker jag inte har och för mig räcker det jag har :)
Användarvisningsbild
av ersj
Tänkvärt är att 2016 har börjat dyka upp nu. Borde kunna få ungefär samma rabatt på en så välutrustad bil men gratis försäkring och service i tre år blir kanske svårt och få till. För övrigt tycker jag det är sjukt mycket pengar för en V40.
av vaddo
Hej igen, jag ville absolut ha VEA motorn så D3 MY2015 gick bort direkt, powerblå metallic, aut,delbart drag,Larenta17 tum, tonade rutor,spoiler,mm landade på 329.
Det blev affär. Supernöjd!

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]