Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Har senaste halvåret fått ett tiotal bucklor på bilen, från att knappt haft några bucklor har jag fått massor på bilen. Parkerar alltid långt bort på parkeringen när jag handlar, bor på landet med ingen grannbil bredvid. Misstänker därför att bucklorna sker på jobbet (med största sannorlikhet.) Så extremt tröttsamt och man blir lika less varje gång.

Så det jag undrar är om man plockar bort inredningen från dörren, går det då att massera ut bucklorna själv? Och vad använder jag då lämpligast för att massera ut bucklorna med? Eller måste man lämna in bilen på spotrepair? Tar de 1000-1500 per buckla kommer jag lätt upp över 10.000kr :(
Det är väl ingen idé så länge idioten finns kvar på jobbet? Lägg pengarna på nån liten kamera eller två som kan filma ut genom rutorna eller nåt liknande arrangemang, åtelkamera, eller övervakningskamera kopplad till telefon om det finns. Ta idioten i örat och sen kan du fixa bucklorna.
Om det sker på jobbet så jobbar du väl antingen med en uppsättning människor där ingen bryr sig om bilar ("punkt a till punkt b-människor") eller så är det väl verkligen en och samma person som i avundsjuka smäller upp dörren. I det sistnämnda fallet har du ju din bov på en gång, förutsatt du inte brukar backa in i din ruta. I det förstnämnda fallet får du väl byta parkering helt och hållet, börja gå de sista 500 meterna?

Det var därför jag funderade på om[…]

Hej! Det är så att jag har en fas 2 d5 […]

Kioskens Volvo 850 R "Ebba"

Tagit ut bilen till sommarn once more :-) Bara at[…]

Gäller tidigare modeller som jag förs[…]