Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tomhe
Har ägt min V60 D4 awd i två månader nu och från beställning var det tänkt att hålla allt orginal men det har börjat klia..
Bilen i fråga är en Svart solid med momentum och tonade rutor och en tanke är att köra "Black edition" (svarta lister, svarta fälgar, svart grill). Eller vad tycker ni?
har även kikat på ixion 2 kopior http://www.chromefalgar.se/index.php?ro ... ory_id=630 med 235/35-19, det borde fungera fint trots bilen saknar sänkning?

kom gärna med förslag på lite modifieringar som passar på v60.

Mvh
Användarvisningsbild
av MartinB82
Varför inte köra på samma däckdimetionen som volvo använder, till 19" fälgar, 235-40-19 så får du lite större hjul.
Då ljuger du bort lite mellanrum mellan däck å skärm.
Så gjorde jag när jag köpte 20" till min v60, jag kör på samma storlek som polestar bilarna använder 245-35-20.

Har små pillat lite med min, ta en titt på min garage tråd. Så kanske du får några idéer
Länk finns nedan.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Volvo själva rekommenderar sänkt bil om man ska ha större hjul du åker ju automatiskt på en sänkning när du exempelvis väljer BOR fälgar i "Bygg din Volvo"
av Tomhe
MartinB82 skrev:Varför inte köra på samma däckdimetionen som volvo använder, till 19" fälgar, 235-40-19 så får du lite större hjul.
Då ljuger du bort lite mellanrum mellan däck å skärm.
Så gjorde jag när jag köpte 20" till min v60, jag kör på samma storlek som polestar bilarna använder 245-35-20.

Har små pillat lite med min, ta en titt på min garage tråd. Så kanske du får några idéer
Länk finns nedan.
Skulle gärna köra samma dimension som orginal men jag har vanligt standardchassi och osäker på om det skulle funka? Du har sänkt sportchassi?
Användarvisningsbild
av MartinB82
Japp min är en R-Design så den har lågtsportchassi

Är det någon som kan bekräfta detta att 235-40-19 inte går på standard chassi?

Inte att dom har hört, eller att volvo inte rekomenderar detta, eller att dom läst om det.

Är det någon som provat?

Detta har varit en fråga som har diskuterats många gånger.

Om det inte är någon som har provat, så är jag villig att lägga mig i snön :lol: å prova ett av mina 245-35-20 på min fars V60 D5 som har standard chassi då är det 1,2% över 235-40-19.

Så vi får ett svar, men har någon provat så berätta gärna så slipper jag ligga ut å frysa :D
av Tomhe
MartinB82 skrev:Japp min är en R-Design så den har lågtsportchassi

Är det någon som kan bekräfta detta att 235-40-19 inte går på standard chassi?

Inte att dom har hört, eller att volvo inte rekomenderar detta, eller att dom läst om det.

Är det någon som provat?

Detta har varit en fråga som har diskuterats många gånger.

Om det inte är någon som har provat, så är jag villig att lägga mig i snön :lol: å prova ett av mina 245-35-20 på min fars V60 D5 som har standard chassi då är det 1,2% över 235-40-19.

Så vi får ett svar, men har någon provat så berätta gärna så slipper jag ligga ut å frysa :D
Mailade däckfirman för att se om man kan provmontera 235/40-19. 235/35-19 ska dock garanterat gå på.
av Tomhe
Tzzzzzz skrev:Jag hade 19" på min S60 och det var riktigt snyggt
Bild
Riktigt snyggt!
Ser dock att du har r-design därmed annat chassi.
Hade kontakt med bilfirma idag ang 20" och v60 standard chassi och enligt dom skulle det enda problemet vara att det kunde ta i vid fullt rattutslag dock är det ingen som lyckats med att det faktiskt gjort de och dom tipsade mig om 245/30-20 8" et43. Vore kanon om någon annan på forumet kunde komma med egna erfarenheter med stora fälgar på standardchassi
av MagnusVäxjö
Blir det inte extremt mycket vägbuller med 19" och 20". Jag köpte 18" fälgar för ett par år sedan och tycker det blev betydligt bullrigare. Och det tillför egentligen bara utseende för jag tycker inte den blev roligare heller. Funderar på 17" igen till sommaren. Är det jag som väljer fel däck eller skiter ni kanske i vilket och vill bara ha feta fälgar? :mrgreen:
av Rudolfs
MagnusVäxjö skrev:Blir det inte extremt mycket vägbuller med 19" och 20". Jag köpte 18" fälgar för ett par år sedan och tycker det blev betydligt bullrigare. Och det tillför egentligen bara utseende för jag tycker inte den blev roligare heller. Funderar på 17" igen till sommaren. Är det jag som väljer fel däck eller skiter ni kanske i vilket och vill bara ha feta fälgar? :mrgreen:
Antingen väljer du fel däck eller så är du känslig, Jag tycker alla verkar klaga på att dessa bilar är bullriga etc, Jag tycker min går knäppt tyst på min 16" dubbdäck :P Jag har åkt xc60 med 20" den e bullrig, men det har mycket att göra med däck också.

18" skall absolut inte vara bullrigt. Jag har inte kört min bil med sommardäck än så jag kan inte kommentera i den frågan tyvärr om hur bullrig min egen bil är med 18"

Vad som händer om man bara har en USB-port ve[…]

230fk går snålt

En liten tanke jag har är om min turbo lä[…]

Kan man felsöka haldexen genom att ta ur s&au[…]

Koppla in ström på matarkabel till star[…]