Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har man väntat så länge på bilen och följt nästan varje dag hur kön sakta, sakta rör sig neråt.

I fredags hoppade det från din Volvo testas till bilden när den är lastad på lastbilen (din Volvo är på väg)
Jag har beräknad leverans V9 men det vore ju kul om den kom tidigare.
Jag drog i väg ett mail till handlaren och han svarade mig att bilen inte var bokningsbar än?

Hur långt har det tagit för er att få bilen från det sista steget?
Dennis86 skrev:Nu har man väntat så länge på bilen och följt nästan varje dag hur kön sakta, sakta rör sig neråt.

I fredags hoppade det från din Volvo testas till bilden när den är lastad på lastbilen (din Volvo är på väg)
Jag har beräknad leverans V9 men det vore ju kul om den kom tidigare.
Jag drog i väg ett mail till handlaren och han svarade mig att bilen inte var bokningsbar än?

Hur långt har det tagit för er att få bilen från det sista steget?
ÅF ringde efter en vecka på Måndag och jag hämtade den på Fredag. Den kom till ÅF på Torsdagen eller Fre morron.
Min bil gick över till "Din Volvo Testas" natten till en måndag. På onsdagen (2 dagar senare) ringde ÅF och bokade leverans för onsdagen exakt 2 veckor senare. Bilen gick över till Transport-steget på torsdagen och anlände till ÅF på söndagen. Min leveransdag är alltså 2,5 veckor efter att bilen blev byggd enligt Min Volvo och 1,5 veckor efter ankomst till ÅF. Leveransdagen är för övrigt nu på onsdag 8)

Edit: Kan tillägga att det stämde exakt överens med beräknad leverans enligt Min Volvo
Dennis86 skrev:
Perra83 skrev:Va blir det för bil?

Va hos Rejmes i fredags i över en timme. Luktar så jä vla gott i nya bilar :D

Det blev ev rebelblå v60 d4 awd =)

Jag fick vänta ganska exakt 3 veckor, bilen kom till handlaren på torsdagen, hämtade den på lördagen :)
B230F går fett

Okej, då får jag kolla närmare p&[…]

Bakre ljuddämpare hål

Hej. Jag upptäckte kondens på marken o[…]

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&a[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Jag upplevde ett "slingrande" beteende v[…]