Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av k3m3rz
Tjena!
jag har en 940 ltt ifrån 96 som jag tänkte ställa laddtrycket på.
Jag har införskaffat mig en pysventil och laddtrycksmätare och undrar nu hur jag kopplar in dom två till bilen!
bränsleboxen är chipped med ett chip ifrån viking så den ska inte spika av lite högre laddtryck.
men kan någon förklara hur man monterar laddtrycksmätare och pysventil? Kanske lägger upp bild på det också :)
Användarvisningsbild
av White
Pysventilen monterar du på slangen mellan kompressorhuset och wastegateklockan. Om det finns en pil på pysventilem ska den peka
mot wastegateklockan.

Laddtrycksmätaren kan du antingen koppla på insuget med en nippel i valfritt pluggat uttag, eller så kan du exempelvis skarva på med
T-kors på slangen till BTR. Skarva bara INTE på slangen till vevhusventilationen, då visar mätaren helt tokigt.
Användarvisningsbild
av lennarte
k3m3rz skrev: ursäkta men vad menas med btr?
Det är förkortning på bränsletryck regulator. Den sitter i framkant på railsen och reglerar trycket på bränslet. Där sitter 2 slangar, en grövre som leder överskottsbränslet tillbaka till tanken och en klenare som styr BTR-en så det är rätt bränsletryck vid rätt belastning. Det är den du ska "klippa" och sätta T-stycket i.

Mvh
Lennart

Åkte lite.. oj hoppsan :-/ Äh den rull[…]

Volvo car UX

Jag skulle säga det är en fet uppgrade[…]

Bra jobbat , blev ju jättebra och kommer s&au[…]

Friskluftslang

Antar du menar röret som går från[…]