Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Miew
Fått nåt fel på centrallåset, låser inte upp och låser inte.
Allt annat verkar funka då larmlampan slocknar när man "låser upp" med fjärren.....
Var ska man börja söka? dörrkontakter etc?

Vidare så är nyckellåsen ärjade så kan inte låsa eller öppna med nyckel
av Neonknight
På min 945:a så gav själva switchen i förardörrs låset upp vilket gav en massa problem med att den inte låste eller låste upp som den skulle, så efter lite undersökning så blev min budgetlösning att helt enkelt koppla ur den switchen då jag förstås ändå inte använder annat än fjärren.

I alla fall på min bil så satt det bakom dörrsidan på förardörren två stycken sladdkontakter, en är till låsmotorn och en till switchen i låset, jag kopplade bara isär den senare. Den enda nackdelen är att man inte kan låsa centrallåset med nyckeln, men har man larm och fjärr så gör man ju inte det i regel. Det har funkat klockrent i flera år kan jag tillägga, inte för att jag trott att det skulle göra annat i och för sig.

Vet förstås inte om ditt problem beror på samma, men jag skulle inte bli det minsta förvånad i alla fall.
Bensinpriser v2

Lär bli värre.. :bored: (MeidasTouch) […]

..Ja 90% ned är ju busenkelt att uppnå[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stockhol[…]

Tankade blankdiesel i grannbyn som har höjt m[…]