Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Jag köpte en XC-grill med kromram - utan emblem - likt bild 5 fast riktiga rutor.
Alltid tyckt att kromramen utmärkt sig lite väl mycket och att det känt tomt utan emblemet.
Nu efter en orkan så blev det skador på fronten så blir det ny lack - om inte försäkringsbolaget krånglar.

Funderar på låta dom lacka hela grillen i bilens svartglittriga kulör och sätta dit emblem. Likt bild 2.
Samtidigt tyckte jag den ribbade grillen på bild 1 var rätt sjysst.

Men originallooken på bild 6 är ju rätt trevlig med. Samtidigt lite gubbig.
Kunde även tänkt mig att satt något udda märke i mitten, men risken är stor att det ser väldigt amatörigt ut.

Hursomhelst, så är jag nyfiken på hur ni tycker och tänker. :D

*obs går att förstora bilden genom två klick*
grillar.jpg
grillar.jpg (214.22 KiB) Visad 871 gånger
Alltid tyckt att kromramen utmärkt sig lite väl mycket
Tvärt om, tycker krom bryter av lite lagom, helsvart ser ut som om det saknas något eller du glömt maskera grillen vid lackering...
Jag röstar för nedre bilden, krom med stort järnmärke och snedribbor som denna bilden:
Bild
På en bild så var det en som hade hittat det moderna emblemet fast i mindre mått och utan sne-ribba som han satt i ena hörnet på sin grill. Undra var han hittat den.

*väntar ivrigt på åsikter från fler personer* :D
XC-grillen monterad på en V70N är helt klart snyggast, med kromram och ribba.

Jag har också en spräckt V70 II-grill med stora järnmärket (själva märket är oskadat) från min förra bil, om du vill ha själva järnmärket och montera på din. Skickas mot porto. :D

Jaha den mindre än 11.x kWh? Det är m&ou[…]

Hej allihopa detta är mitt första inl&au[…]

Fått hem däcken idag, nu ska bara n&ari[…]

löphjul multirem

Tror att man kommer bättre åt brytrulla[…]