Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Super trevlig start pa veckan, var ute och reste forra veckan, och bilen stod i garaget, nu nar jag ska aka till jobbet sa ar den tvardod.
Har ett nytt batteri, men det hjalper inte eftersomlarmdosan inte funkar, och det enda jag kan oppna med nyckeln ar forar dorren.
Jag klattrade bak och kollade, men det finns fan ingenting att opnna med darbak.

Hur satan far jag upp bakluckan utan elektricitet???
Tjena Wissel,

Som vanligt min raddare i noden. Tva tummar upp for det. :)

Kan jag satta laddarn i motor utrymmet? Batteriet ar ju i bakluckan.....

Och i sa fall, kan jag satta minus polen vid de jordkablar man ser vid sidan av mortorn, som faster i mortor utrymmets vagg? Och plus-polen pa de plus-kablar jag ser vid sakringarna, eller kommer jag fritera sakaringarna da?
Du sätter pluskabeln på plinten där vid säkringarna, lyft locket som det står ett + på,
minus brukar jag sätta på öglan där man lyfter motorn..
...du ser den till vänster om Plinten.
Jag laddar ALLTID framme för att undvika gnistor o knallgas vid batteriet...
:-)
Senast redigerad av 1 wissel, redigerad totalt 0 gånger.
Det funkade!!

Sa fort jag satte pa laddarn sa kunde jag oppna med dosan, nu ska jag byta batteri fort som satan och sen aka till jobbet. Bockar och tackar allra odmjukast for snabb assistans.

Passar pa att onska en fortsatt super trevlig vecka.
Andreas2012 skrev:Det funkade!!

Sa fort jag satte pa laddarn sa kunde jag oppna med dosan, nu ska jag byta batteri fort som satan och sen aka till jobbet. Bockar och tackar allra odmjukast for snabb assistans.

Passar pa att onska en fortsatt super trevlig vecka.
Skönt att det fungerade.
Har du problem så fråga alltid Wissel. Han är en guru.
Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&oum[…]

Dagens garv

503888d0-80c1-49fe-9028-810d24fbc5db.jpeg :-D […]

Inte ovanligt att kompressorn går sönde[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Nålen/Visaren på hastighetsmätare[…]