Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av brolinsimon
hej!

(jag vet inte om jag gör rätt nu men då får någon moderator höra av sig till mig :) )

Jag har nydligen köpt en v70 - 03 som jag ska ha som första bil. Men när jag låser den med fjärrkontrollen så låser den och bekräftar med körriktnings visarna. Men efter 30 sek till 1 minut så låter det som det låser i gen och varnings blinkersen börjar blinka (den tutar inte ) så hoppar jag in i bilen och startar den så står det i displeyen larm aktiverat kontrollera bil

Jag har kollat och serenen fungerar som den ska

jag är väldigt tacksam för svar och tips mvh simon brolin
Användarvisningsbild
av wissel
Lite marigt detta men har du kollat efter om samtliga dörrar verkligen är låsta ? Direkt efter du larmat på bilen..
Efter du larmat på din bil så skall något som heter BLL( Blockerat Lås Läge) gå in o låsa bilen även om något strular.....efter ca 30-45 sek....
börja med att inaktivera Rörelsesensorn med knappen i bilen, och se vad som händer..
Det kan också vara en låskista som spökar i någon av dörrarna/luckorna...tyå Motorhuven är vanligast, gå runt bilen o stäng samtliga dörrar/huven med liite mera attityd :-) Prova igen.....
Om du känner någon med Vida o Dice så kan man där se vad som triggar larmet, kan vara batteriet i sirenen som läckt på Kretskortet vilket kan åstadkomma "kul" saker....sirenen funkar ändå men på BILbatteriet.....
Förresten Välkommen till Forumet....
:-)
av brolinsimon
wissel skrev:Lite marigt detta men har du kollat efter om samtliga dörrar verkligen är låsta ? Direkt efter du larmat på bilen..
Efter du larmat på din bil så skall något som heter BLL( Blockerat Lås Läge) gå in o låsa bilen även om något strular.....efter ca 30-45 sek....
börja med att inaktivera Rörelsesensorn med knappen i bilen, och se vad som händer..
Det kan också vara en låskista som spökar i någon av dörrarna/luckorna...tyå Motorhuven är vanligast, gå runt bilen o stäng samtliga dörrar/huven med liite mera attityd :-) Prova igen.....
Om du känner någon med Vida o Dice så kan man där se vad som triggar larmet, kan vara batteriet i sirenen som läckt på Kretskortet vilket kan åstadkomma "kul" saker....sirenen funkar ändå men på BILbatteriet.....
Förresten Välkommen till Forumet....
:-)

tackar tackar

jag har ryckt i dörrarna och då har dom varit låsta men ska testa med lite mer attityd i morgon åter kommer med svar

vart brukar sirenen sitta ?? (kanske låter dumt men är inte så jätte duktig på dessa nyare bilar med data skit har bara pillat b 20 innan :P
SRS felkoder, vilken sensor?

Hej, läste ut felkoder ur kollegans V60 -201[…]

Byte koppling v70 2001 170hk 2,4

Vid närmare eftertanke var det nog på e[…]

Ja, den Toyotan verkar poppis. Dragvikten gö[…]

Carplay Trådlös adapter

Hej! Vi var och hämtade våran V60 idag[…]