- sön 30 okt 2016, 01:01
#1120984
Ptja, jag kör mycket lugnare på vintern i överlag, de gånger det är ljust nog att man ens kan fundera på att köra fort är det för mycket trafik, snörök, dåligt väder eller annat. Inte för att dina 110-120 km/h motorvägspendlingsmil kanske käkar däck så mycket.
Är det inte så att hybridbilarna är FWD i högre fart, alltså att elmotorn bara hjälper till att skjuta på upp till någon viss hastighet? Elmotorn käkar däck bak med allt vrid och uppe i fart så gör framdäcken allt krafsande. Kan väl inte egentligen tänka mig bilen ska nöta mer däck av att ha färre drivande hjul i jämn hastighet iofs...
Är det inte så att hybridbilarna är FWD i högre fart, alltså att elmotorn bara hjälper till att skjuta på upp till någon viss hastighet? Elmotorn käkar däck bak med allt vrid och uppe i fart så gör framdäcken allt krafsande. Kan väl inte egentligen tänka mig bilen ska nöta mer däck av att ha färre drivande hjul i jämn hastighet iofs...