Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Stigen
Hej igen alla glada :) Lovade att jag skulle fixa en bild på fälgarna så.. vad tycks? :)
Bild
OBS ej tvättade :P skulle var snyggt med lite mindre profil på däcken 8)

Volvo 16" VS AEZ 15" (bara jag eller ser dom inte ut att ska sitta på typ en Nissan Micra? :lol: )
Bild
Tur att man inte har 4x4 if you know what I mean ;)
Bild

Ja tyvärr så var det fruset vid fälgen så det fick bli en "lutande" bild x)
Bild
Den lär även vara mindre champagne färgade när man gör ren dom skulle tippa att det är bromsdamm. :)

Tog ett par bilder på klädsel igen och ja det hade varit snyggt med beige komplett inredning. :) Sugen på att tvätta upp klädsel en gång och få ur all smuts. :roll:
Bild
Bild

Sen så kan jag ju även beskydda min "styling" med att det var i behov av att byta ut baklyktorna den fanns ju en "mini" spricka i den ena :-O)
hahaha ;)
Bild

Står i lite små funderingar.. Angående min Radio, Jag har en Pioneer men den kommer inte riktigt göra sin snyggt i bilen eller? :???:
Bild
Min tanke var annars att hitta en Ct-503/505
http://codedradio.info/pics/VOLVO/ct505.jpg
Absolut häftigaste hade varit och fått tag i en 780 Stereo ram och skaffat en 2 DIN Volvo radio/ alt GPSradio.. man kan ju drömma än så länge :P
http://codedradio.info/pics/VOLVO/hu1205.jpg
http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v1/1507 ... -0-PAD.jpg
Eller så behåller jag kult kasseten ;) 8)
Senast redigerad av 1 Stigen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Snygga fälgar dom kommer att göra sig bra på bilen 8)
Användarvisningsbild
av Stigen
Tackar :D OBS onödigt läsande för ointresserade.. Ni har blivit varnade
Var lite lustigt hur man fick tag på fälgarna. Satt länge och tittade efter fälgar till bilen men som ni alla vet är det hård valuta på et25 måttet..
Tillslut så dök dessa fälgar nere i Dalarna för 2000kr. Det är inte dom snyggaste fälgarna enligt mig så tvekade väldigt länge (frakt ca +6-800kr?) så 2800kr kändes nästan lite för dyrt.
Det är fortfarande lågt om man ska va ärlig. (har sett bara fälgar ligga ute för 4000kr)
Tillslut så visar jag en klasskamrat fälgarna när vi sitter och pluggar på distans. Då lägger jag märke till by namnet och tycker det låter bekant. På chansning ringer jag en klasskamrat som bor i Dalarna. (vi läste på distans den veckan)
Jag frågar var han bor och mycket riktigt bor han på exakt det stället :) Jag frågar om han eventuellt kunde ta sig en titt på dom åt mig men han var lite stressad just då så han fick se.
Var tyst tills nästa vecka och träffar han på Tisdagen på skolan han hade legat sjuk så det hade aldrig blivit av.
var inte hela världen tänkte jag bara o fortsätta söka. Samma dag säker killen priset på fälgarna till 1500kr. Så under juridik lektionen skickar jag iväg ett sms till han och frågar lite om skicket om de inte var kantstötta osv.
Han skriver då att det är hans mors men han skulle åka och tvätta av dom men han kunde nästan garantera att dom var i fint skick. frågar sedan om jag vill komma och kika på dom. Förklarar då att jag bor i Västernorrland.
men berättar samtidigt att jag har en i klassen som bor på samma ställe och undrar om han kan hålla dom tills helgen.
Jag får då ett sms:
-"ok :)Är det Jörgen?"
Då visar det säg att min klasskompis hyr av killens Far och visar sig att dom känner varandra mycket bra. :)
Så det sluta med att jag fick dom för 1500kr och såklart fick han en slant för besväret och soppa :)
Ibland är världen liten ;)
Senast redigerad av 2 Stigen, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Bra pris :) Var priset med däck eller bara fälgarna?
av Andis
Hej stigen kul historia med fälgarna. Världen är verkligen liten ibland.
Tycker dom var snygga ser fram mot att se kortet med dom på bilen.

Hu 120 s vad har den suttit i för Volvo? Cool original stereo.

En sån eller den med displayen med apparna skulle du få in. Är det möjligt tro?

Måste bara säga det igen den beiga inredningen gör sig verkligen fint. Ser riktigt lyxigt ut speciellt baksätet tycker jag. Du måste uppdatera resten till beige sen.

Med vänlig hälsning,
Andis
Användarvisningsbild
av Stigen
DayDreamer skrev:Bra pris :) Var priset med däck eller bara fälgarna?
Med däcken :) räcker kanske 1,5 säsong ish :)
Tänkte försöka sälja iväg mina gamla snart så kanske kan går ± 0 :) mycket mönster på dom och det är en uppsättning contineltal ecogrip :) så borde kunna begära motsvarande :)
Användarvisningsbild
av Stigen
Andis skrev:Hej stigen kul historia med fälgarna. Världen är verkligen liten ibland.
Tycker dom var snygga ser fram mot att se kortet med dom på bilen.

Hu 120 s vad har den suttit i för Volvo? Cool original stereo.

En sån eller den med displayen med apparna skulle du få in. Är det möjligt tro?

Måste bara säga det igen den beiga inredningen gör sig verkligen fint. Ser riktigt lyxigt ut speciellt baksätet tycker jag. Du måste uppdatera resten till beige sen.

Med vänlig hälsning,
Andis
Tackar ja jag längtar och få slänga på dom :D
HU-1205 kom till Volvo S/V40 01- och den har inbyggd navigering med ;) Klassad som premium utbudet^^
http://accessories.volvocars.com/Legacy ... dio_gb.pdf
(Se sidan 10 & 15 i PDF;en)
Men en mindre mod på Volvo 780s Stereo ram mest troligt.. 8)
http://static.cargurus.com/images/site/ ... 95853.jpeg
Byggd för 2 DIN plats :)
Men kan inte garantera till 100%
Tyckte jag läste någonstans att HU_1205 var endast för s/v40 men jag menar dom har ju "vanliga" SC-802or mm så ser inte varför den inte skulle passa :)
Jo det lär väl bli nån gång men måste se till å fixa en riktig inkomst först ;)
Mvh Stigen
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ska du ha dubbel-din i en 940 så får du offra prylfacket/cigguttaget. Plockar du bort det så är det inga problem sen. Cigguttaget går ju att montera någon annanstans, prylfacket använder väl ingen ändå? :P
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 15

Är det någon som fått återk[…]

Kört 15 mil med Liquid molly injection cleane[…]

Luktar avgaser i kupen

Har du bränslevärmare?

Jag har försökt mig på en lagning […]