Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvo V40 D4 Momentum Manuell
Titanium grå Metallic 455
Linné Charcoal P500
V40 Bagagerumspaket,
V40 Intropaket,
Teknikpaket Premium 7 V40
VOC parkvärm/fjärrstart,
Borttag emblem bakluckan,
Elman förarstol m minne,
Aluminiumhjul Mannan 17",
Eluppvärmd vindruta,
Parkeringshjälp fram/bak,
Innerbacksp aut avbländn,
Hastighetsberoende servo,
Lågt sportchassi
Stänkskydd fram,
El-motorvärmare med kupékontakt,
Stänkskydd bak,

Totalpris 335700:-

Hoppas man inte blivit lurad på priset då jag kämpade hårt för att få ner det
Kikade lite på era beställningar och upptäckte hur man kan tjäna lite pengar om man kombinerar tillval och paket på rätt sätt. I den här beställningen var det extra intressant och jag som dig skulle styra om valen lite. När man bygger bilar har man ju sett hur priserna skiljer sig beroende på hur man kombinerar sina tillval. Man kan tjäna en hacka eller bara lägga till lite för att få lite extra värd hull istället. Du kanske därför blev lite lurad? Men försäljarna känner oftast inte till mer än en annan. Jag skulle annars tipsa dig om följande:

Du valde el-man.förarstol 8 000:-, Alu.hjul Mannan 17" 1 500:- och Innerbackspegel.aut.avbl 1 300:- = 10 800

Om du lägger till Summum för 15 000 ingår dina val. Det gör ju att priset blir 4 200 kr dyrare. Men det kan jag tycka är värt. Då ingår dessutom läderklädsel. Lite mer saker också. Läderklädsel kostar ju annars 10 000 att välja till. D v s om du uppskattar läder. Det kanske var ett medvetet val?? Om förslaget låter bra och du nyligen beställde bilen bör du ta kontakt med ÅF. Jag gjorde själv det några dagar senare i processen, då jag köpte bil senast, och det gick bra! :-)
standard skrev:
Volvo V40 D4 Momentum Manuell
Titanium grå Metallic 455
Linné Charcoal P500
V40 Bagagerumspaket,
V40 Intropaket,
Teknikpaket Premium 7 V40
VOC parkvärm/fjärrstart,
Borttag emblem bakluckan,
Elman förarstol m minne,
Aluminiumhjul Mannan 17",
Eluppvärmd vindruta,
Parkeringshjälp fram/bak,
Innerbacksp aut avbländn,
Hastighetsberoende servo,
Lågt sportchassi
Stänkskydd fram,
El-motorvärmare med kupékontakt,
Stänkskydd bak,

Totalpris 335700:-

Hoppas man inte blivit lurad på priset då jag kämpade hårt för att få ner det
Kikade lite på era beställningar och upptäckte hur man kan tjäna lite pengar om man kombinerar tillval och paket på rätt sätt. I den här beställningen var det extra intressant och jag som dig skulle styra om valen lite. När man bygger bilar har man ju sett hur priserna skiljer sig beroende på hur man kombinerar sina tillval. Man kan tjäna en hacka eller bara lägga till lite för att få lite extra värd hull istället. Du kanske därför blev lite lurad? Men försäljarna känner oftast inte till mer än en annan. Jag skulle annars tipsa dig om följande:

Du valde el-man.förarstol 8 000:-, Alu.hjul Mannan 17" 1 500:- och Innerbackspegel.aut.avbl 1 300:- = 10 800

Om du lägger till Summum för 15 000 ingår dina val. Det gör ju att priset blir 4 200 kr dyrare. Men det kan jag tycka är värt. Då ingår dessutom läderklädsel. Lite mer saker också. Läderklädsel kostar ju annars 10 000 att välja till. D v s om du uppskattar läder. Det kanske var ett medvetet val?? Om förslaget låter bra och du nyligen beställde bilen bör du ta kontakt med ÅF. Jag gjorde själv det några dagar senare i processen, då jag köpte bil senast, och det gick bra! :-)
Jorå, det visste jag om och det var väl medvetet.
Jag avskyr läder och kommer aldrig ha det igen, stor del varför jag sålde min förra bil (kanske va dåligt läder i Audin? eller så är jag bara kokko :) ).

Men jag tackar och bockar för att du tagit dig tid och titta igenom min beställning.
Och för andra som letar priser så ska man alltid i första ta ett paket då paketpriserna är hårt pressade av Volvo själva.
Det kallas merförsäljning :)
Senaste nytt på MinVolvoSida: Din bil är på väg till handlaren. Beräknad leverans V35 :D
Ante2 skrev:Senaste nytt på MinVolvoSida: Din bil är på väg till handlaren. Beräknad leverans V35 :D
Wonderful news!!
Min står V.35 också men inte hoppat upp till steg 8 än.
Avuriel skrev:
Ante2 skrev:Senaste nytt på MinVolvoSida: Din bil är på väg till handlaren. Beräknad leverans V35 :D
Wonderful news!!
Min står V.35 också men inte hoppat upp till steg 8 än.
Härligt!!! Min hoppade från steg 5 till steg 7 nu på morgonen, leverans v.36 :D
Hur ser/vet ni om alla dessa steg på era bilar? Pratar ni med säljarna dagligen?
Hur lång tid tog det för er att få en orderbekräftelse från Volvo (eller får man den av säljaren?) efter att ni skrivit under säljarens papper?
Nibbe skrev:Hur ser/vet ni om alla dessa steg på era bilar? Pratar ni med säljarna dagligen?
Hur lång tid tog det för er att få en orderbekräftelse från Volvo (eller får man den av säljaren?) efter att ni skrivit under säljarens papper?

Det är en funktion (hemsida) Minvolvo.volvocars.se tror jag. Där man efter att ha fått orderbekräftelse kan registrera sig med orderkundnummer för att se hur din order ligger till i tillverkningsprocessen. Tror det tog ca tre veckor innan jag fick den på posten från återförsälajren.
specos skrev:Funderar lite på rabatter på en sådan ny bil. Generellt kan man väl säga att en 6-10% verkar vara rätt normalt att få. Får ni som beställer och hänger på låset även dessa rabatter - som verkar vara praxis?
Jadå, tom en del mer (iaf i mitt fall) :wink:
Jag fick en motsvarighet på ca: 8% ungefär tror jag. Fick däremot 17,5% när jag räknade ford focus dock. Så det varierar med vad man köper och hur gärna dom vill få sålt.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 43
Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]

Hej, jag har en vän som har en 2007 MOD V70 2[…]

meddelande

Försvinner de inte när du tar bort dem i[…]