av Streamportal - fre 21 jan 2011, 18:48
- fre 21 jan 2011, 18:48
Asså startreläet är dött när jag försöker med nyckeln, det klickade normalt i den när jag startade med kabeln till manöverkabeln till solenoiden men det beror ju säkert på backström.
Kan ju faktiskt vara så att reläet är dåligt, såg att det var lite ärjat på ett stift. Ska mäta med voltmätare om det kommer ordentligt med ström dit, 3:an var det va? Man kan ju öppna reläet oxå för att se att det är i skick därinne. Nåja på god väg nu, sen är det bara resten kvar :) platt tak (fågelbad, bucklig skärm och bakskärm, spräckt lykta, baksidoruta borta och buckla på bakluckan. Sen är det bara att köra :D
andreas 80 skrev:Intressant, jag ska testa den på väg jo så fort jag fått bort "hjälp mig hem däcket". Skitbra om det är så ang. 4K varv. Då ska jag seriöst fundera över att lägga en knapp för starten.SubMarine skrev:Att den bara varvar 4000rpm är för att du har den i antingen P eller i N. Om du kör med växel i så ska den varva över hela registret.Låter troligt, min varvar inte heller max i P eller N läge. Finns ju ingen vits att ha högt varv där.
Prova att ta en sväng med den nästa gång så känner du ganska snabbt hur mycket effekt du kan tänkas ha.
Tänkte på starten, du hörde att den klickade i startrelät. Det som sitter i säkringsboxen.
Gör det fortfarande det? Har du mätt direkt vid relät?
Det kanske inte sluter ordentligt fast det kommer styrspänning till den, alt. att det är dålig kontakt mot kablaget.
Får du ingen styrspänning till relät så får du mäta vid tändningslåset, och se så det kommer spänning på rätt stift när du vrider nyckeln till läge 3.
Såvida jag har förstått finns inget som skall hindra startmotorn från att gå när man vrider till läge 3.
Det enda är spärren från automatväxellådan, och den ligger mellan startrelät och startmotorn.
Finns inget annat larm eller skydd som skall hindra såvida det inte är en USA specad bil, för där kan det vara anorlunda.
Asså startreläet är dött när jag försöker med nyckeln, det klickade normalt i den när jag startade med kabeln till manöverkabeln till solenoiden men det beror ju säkert på backström.
Kan ju faktiskt vara så att reläet är dåligt, såg att det var lite ärjat på ett stift. Ska mäta med voltmätare om det kommer ordentligt med ström dit, 3:an var det va? Man kan ju öppna reläet oxå för att se att det är i skick därinne. Nåja på god väg nu, sen är det bara resten kvar :) platt tak (fågelbad, bucklig skärm och bakskärm, spräckt lykta, baksidoruta borta och buckla på bakluckan. Sen är det bara att köra :D
- By klacken