Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
... Men det är väl ändå sånt här forumsdelen 'allmän BIL-diskution' är tänkt för? Den heter ju inte 'allmän volvo-diskution'...

Tycker f.ö. att bilen låter som en rätt trevlig sak(låter iaf betydligt trevligare än volvos nya skräp imo), finns den även med någon roligare bensin motor, eller är det diesel som gäller på dom där om man vill komma någonstans? :P
Användarvisningsbild
av Perra83
Klart att det är lite intressant att läsa om andra märken.

Volvo gör förbannat bra grejer och är överlägsna på mycket. Mycket finesser har dykt upp de senaste åren och det är riktigt kul.
När man ser och läser om nya XC90 så fattar man snart vad som är på gång. Det är inte läge att byta märke om jag säger så.
Återkommer med mer rapporter framöver.[/quote]
Du måste ju undersöka om angiven toppfart stämmer och om varvstoppet funkar, om inte så är det ju bara att reklamera :D
Ps. jag tror inte majoriteten av läsarna på ett Volvoforum är så nyfikna på en passat, de som är nyfikna på en passat läser säkert på något passatforum.[/quote]

Som jag skrev I mitt första inlägg I denna tråd så är detta ett Volvo-fans erfarenheter från en påtvingad Passat...
Det är ur detta perspektiv jag skriver I denna del av forumet.
V60D5AWDPolestar skrev:Som jag skrev I mitt första inlägg I denna tråd så är detta ett Volvo-fans erfarenheter från en påtvingad Passat...
Hmmm, påtvingad.....När jag provkörde kändes svårt habegär. Grymma prestanda, stor körglädje, extrem släpdragförmåga och mycket tystare än förra modellen. En sådan hade jag gärna rattat till vardags.
Mwi skrev:Du måste ju undersöka om angiven toppfart stämmer och om varvstoppet funkar, om inte så är det ju bara att reklamera :D
Jag tycker man har nytta av grymma prestanda även till vardags när man inte utnyttjar dem, tex,

När man startar och övriga bilar har pjäxan i pannrummet och ligger på varvbrytet med sina DRIVe modeller, då hänger man med i tempot med 1/3 gas och motorn susande på lågvarv.

Samma på motorvägen, det är gott med en bil som susar fram med motorn strax över tomgångsvarv,
av Mwi
V60D5AWDPolestar skrev:Som jag skrev I mitt första inlägg I denna tråd så är detta ett Volvo-fans erfarenheter från en påtvingad Passat...
När det diskuterades passat som tjänstebil på mitt jobb, första kommentaren från en kollega. Skall vi köra passat? Då säger jag upp mig. Så vi forsätter att köra Volvo :D, jobbar i en tysk koncern, fast i ett svenskt dotterbolag.
Användarvisningsbild
av EjS
Mwi skrev:
När det diskuterades passat som tjänstebil på mitt jobb, första kommentaren från en kollega. Skall vi köra passat? Då säger jag upp mig. Så vi forsätter att köra Volvo :D, jobbar i en tysk koncern, fast i ett svenskt dotterbolag.
Låter som ett riktigt tråkigt jobb 8-)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
VolvoB20 skrev:Jag tycker man har nytta av grymma prestanda även till vardags när man inte utnyttjar dem, tex,
Skönt att höra att jag inte är ensam om att tycka det :) Det är ju otroligt skönt t ex vid omkörningar att bara behöva lägga på lite extra gas för att susa om, inte växla ner till 3an och 'gasa skiten' ur bilen för att öht. komma om :lol:
Användarvisningsbild
av EjS
Lucif3r skrev:
VolvoB20 skrev:Jag tycker man har nytta av grymma prestanda även till vardags när man inte utnyttjar dem, tex,
Skönt att höra att jag inte är ensam om att tycka det :) Det är ju otroligt skönt t ex vid omkörningar att bara behöva lägga på lite extra gas för att susa om, inte växla ner till 3an och 'gasa skiten' ur bilen för att öht. komma om :lol:
"Gasa skiten ur bilen" är roligt ;)

När jag åkte corvette som hyrbil sista året gjorde vi präcist så.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 28
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]