Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Funderade faktiskt på om jag skulle lägga ett par nödbloss i bilen ifall man blir stående i mörker.
Kanske skulle komplettera med fotanglar så skall nog folk stanna vare sig dom vill eller inte :twisted:
llesrof skrev:Hur skall man markera att man behöver hjälp? Skjuta nödraketer och vifta med armarna?

Är inte det en ganska dum fråga egentligen? En vift med armen eller vad som helst är fullt tillräckligt, det är en markering att du behöver hjälp och inte står där och redan har hjälp på väg.

Att bara sitta i bilen och tro att alla ska stanna är ju bara dumt, likaså att stå utanför bilen och titta bort när det kommer en bil.
Så nån slags markering så stannar då iaf jag. (men häruppe stannar jag nog oavsett då det kan dröja innan det kommer en bilist igen).
Amarace skrev:
llesrof skrev:Hur skall man markera att man behöver hjälp? Skjuta nödraketer och vifta med armarna?

Är inte det en ganska dum fråga egentligen? En vift med armen eller vad som helst är fullt tillräckligt, det är en markering att du behöver hjälp och inte står där och redan har hjälp på väg.

Att bara sitta i bilen och tro att alla ska stanna är ju bara dumt, likaså att stå utanför bilen och titta bort när det kommer en bil.
Så nån slags markering så stannar då iaf jag. (men häruppe stannar jag nog oavsett då det kan dröja innan det kommer en bilist igen).
Jag tycker att det är en högst relevant fråga i sammanhanget. Bara för att du inte förstår en fråga så behöver ju inte frågan vara dum.
llesrof skrev:
Amarace skrev:

Jag tycker att det är en högst relevant fråga i sammanhanget. Bara för att du inte förstår en fråga så behöver ju inte frågan vara dum.
Vifta med armarna.
Nödbloss/raketer.
Internationell nödflagg.
SOS morse med helljuset.
Ring en vän.
Ring 112.
Kör våldsamt in i ett träd eller stolpe.
Kräkanfall på väggrenen eller ymnig blödning.
Våldsamt slagsmål.
Nakna tjejer/killar.
Hockey VM på stor skärm.
Spikmatta.
Sparka en polis på smalbenet.
Felparkering. (P-lisan kommer inom fem min.)
Räddningstjänsten är pigga på bränder.
Halvljus och dimljus samtidigt.(Starka reaktioner ibland..)

Allt detta och mycket mer väcker uppmärksamhet och kan få folk att hjälpa till...

Fantasi och sunt förnuft räcker långt ibland.
Hoppas att inte den här fredagen blev årets mest olycksdrabbade som nu "pressen" påstår att den är ??:-/

Ingen annan dag heller förhoppningsvis :-O)

Ta det lugnt där ute nu :-)-)
Du glömde tipset att urinera alternativt skräpa ner på allmän plats (vägen).
Annars verkar det vara helgarderat. Något för bilskolan att ta till sig i undervisningen :lol:
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]