Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Marbas skrev:
CarMan skrev:
greeeken skrev:Vrid o vänd på det hur man vill.
Det händer så varför hålla på o dementerao att det INTE kan hända, inget är omöjligt.
JAg har upplevt det själv , spelar ingen roll hur hårt ja försökte.
även om bilen dör så kan man styra bilen om den rullar om nu inte låset går i.
Testa själva att försöka styra en stillastående bil o en som rullar. Ni märjer skillnad.
Du skriver att det har hent & att allt kan hända. det får stå för dig!

vi andra var inte på plats när det hände så vi vet inte om det har hent, eller om det var nått annat som hände.

jag & några (rättmånga) här känner till konstruktionen o vet att det i prinsip är omöjligt.

men som du skriver så kan allt hända, & om det nu skulle vara så att en tänlås paja på det viset så att det faktiskt hoppar i fast nyckeln är i läge II
så är det helt osanorligt att det skulle hände presis när han får motorstopp. etta skile i sånna fall kunda hända presis närsomhelst (det finns inget som gör att det är mer sanorlikt att det händer när man får motorstopp.)
om det nu är så att det mot alla ods skulla råka hända & då råkar hända i samma ögonblick som nån får motorstopp, så är det änumer osanorligt att rattlåset går att få ur efter detta, då något måste gå sönder för att det ska hända & trasiga mekansika delar lagar inte sig själv.

Du får ge dig, du äar ju uppenbarligen inte tillräckligt insat i denna konstruktion
Ingenting är omöjligt (som Gunde sa), men sannolikhetsläran talar <i>för</i> CarMans teori. Om detta nu skulle inträffa (motor dör, rattlås in, rattlås av, motor start) så hade jag i alla fall köpt en triss lott.

JA men det har du redan köpt , du smällde inte in i nån o dog.
Ja klarade mig.
Användarvisningsbild
av Bonnie
Har inte läst alla inlägg men, sätt dej i bilen och vrid på ratten till dess att rattlåset går i. Stoppa sedan i startnyckeln och vrid den till radioläge då släpper rattlåset. Har svårt att tänka mej att det är el-manövrerat.
Fast gör det enkelt för dej och fråga Volvo direkt
Användarvisningsbild
av greeeken
Bonnie skrev:Har inte läst alla inlägg men, sätt dej i bilen och vrid på ratten till dess att rattlåset går i. Stoppa sedan i startnyckeln och vrid den till radioläge då släpper rattlåset. Har svårt att tänka mej att det är el-manövrerat.

Volvo kommer säga att det ALDRIG kan hända och att man i princip drömt om allt.
av Marbas
greeeken skrev:
Bonnie skrev:Har inte läst alla inlägg men, sätt dej i bilen och vrid på ratten till dess att rattlåset går i. Stoppa sedan i startnyckeln och vrid den till radioläge då släpper rattlåset. Har svårt att tänka mej att det är el-manövrerat.

Volvo kommer säga att det ALDRIG kan hända och att man i princip drömt om allt.
Gör det som Bonnie skrev, men innan dess, ta bort batterikabeln. Om det nu fungerar så är ju rattlåset garanterat mekaniskt!

Nope, tar man BE nu så är högsta […]

Du kan köpa satsen själv, hårdvara[…]

Volvo V50 mugghållare?

Tack, hade googlat en hel del, men den dök al[…]

Stort tack för tipsen, jag skall börja g[…]