- ons 03 aug 2016, 22:03
Är det många mil så blir det mil... är man så man bor i köernas rike så lär motortimmar troligen trigga.
Jag har tyvärr inte i huvudet hur många timmar man räknar med från volvos sida. Men det bör gå att slå upp. Kontakta volvo och se om det finns möjlighet att friprogrammera intervallet eller om du måste följa ett av flera alternativ.
Knatch skrev:En annan sak jag undrar är hur exempelvis en 2004 räknar med sitt "dags för service"? Är det motortimmar / mil / månad? Eller hur går det till?Intervallen räknas exakt så som du beskriver. Det som uppnås först triggar servicelampan.
För jag skulle vilja korta ner mitt intervall till iallafall 12000 vilket borde gå med vida. Hur ska jag be dom ställa motortimmarna om dessa nu beräknas?
12000km
8månader
Motortimmar?
Så tänkte jag att mitt intervall ska vara.
Några förslag?
Är det många mil så blir det mil... är man så man bor i köernas rike så lär motortimmar troligen trigga.
Jag har tyvärr inte i huvudet hur många timmar man räknar med från volvos sida. Men det bör gå att slå upp. Kontakta volvo och se om det finns möjlighet att friprogrammera intervallet eller om du måste följa ett av flera alternativ.
- By klacken