Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av börne
Fick mitt prisförslag idag & det ser ju bra ut. Sen fick jag ju nästkommande service som inte kommer med i ett avtal till ett lägre pris så det får bli ett avtal för min del när det är dags, blev totalt 3700kr billigare än om jag betalar kontant vid varje service som ingår under tre år. :-)-)

Bild
Användarvisningsbild
av joel80
Hur många mil/år var det där avtalet på?
Användarvisningsbild
av börne
2000/år... ska dock ta till 200 - 300 mil då jag kör lite längre då jag tränar skytte en dag varje vecka nu vilket blir 500 mil extra mot tidigare, senaste 9 åren har jag kört 1700 mil/år i genomsnitt.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Vad lågt ni ligger. Betalar 424kr/mån för mitt serviceavtal vilket innehåller 12k, 15k och 18k milaservice då ingår även kamremsbyte mm vid 18000, så lite drygt 5000kr per år

/Kalle
Användarvisningsbild
av joel80
Bara kamremsbytet kan väl gå på 9000kr om man gör det utan avtal? Har man med ett sånt i avtalet stiger såklart månadskostnaden lite. :)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Har nu fått priser på vad mina servicar skulle kosta utan serviceavtal, sparar 22% med serviceavtalet, eller i pengar 4100kr totalt på 3 år.

18000 mil servicen kostar faktiskt "bara" 9500 kr, 1000 kr billigare än vad mekonomen vill ha! :D

/Kalle
Användarvisningsbild
av joel80
Tänkte på en sak.. Man har ju nyligen gått ut och "tagit bort" kravet på ventiljusteringar vid en viss intervall. Det här har påverkat priset på den servicen.. men de som har avtal som löper över en sån service borde antingen kräva omförhandling av avtalet eller att ventiljustering ändå görs vid den servicen.
Eller står det nått finstilt på avtalet som fråntar en all rätt till sånt? Det är ju ändå en rätt dyr del av en service som tagits bort...
av robert7539
joel80 skrev:Tänkte på en sak.. Man har ju nyligen gått ut och "tagit bort" kravet på ventiljusteringar vid en viss intervall. Det här har påverkat priset på den servicen.. men de som har avtal som löper över en sån service borde antingen kräva omförhandling av avtalet eller att ventiljustering ändå görs vid den servicen.
Eller står det nått finstilt på avtalet som fråntar en all rätt till sånt? Det är ju ändå en rätt dyr del av en service som tagits bort...
Jo det där skulle vara intressant att få ett litet svar på. Jag själv bad om offert på min V70-2,5ft-10 för ca ett år sen och skulle då få ett pris på 520 kr/månad nånting men tackade då nej. Bad om en ny offert för någon vecka sen och nu låg den helt plötsligt på 280 kr/månad, detta gällde 1500 mil / 3 år på båda offerterna och bilen hade gått 7300 mil respektive 8200 mil vid de olika tillfällena. Så lite skillnad är/var de..

/Robert
Användarvisningsbild
av joel80
Det är ju en skillnad på över 8500kr över de tre åren! Det är ju en rätt extrem skillnad, kan väl inte bara bero på ventiljusteringarna? Du har väl inte gjort någon speciellt dyr service mellan 7300 mil och 8200 mil?
OBD P0121

Vad ska man börja kolla på om man f&ari[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Bakluckan ihopmonterad med trallskruvar och nya cl[…]

..Toppade upp bromsvätskekärlet (strax[…]

Tack för svar. Har lokaliserat felet. St&arin[…]