Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av isak
det ser du lätt, ingen annan jag känner till är i rostfritt. de har gjutaluminium.
Isak
av Larzan
Du kan ju även prova lyfta av minuskabeln på batteriet.

Tips, sökord i V70n forumet. Flamvakt eller dieselvärmare (ska vara felstavat) så kommer du få massor av träffar av just detta.

Läste just att om man lyfte av minuskabeln och lät det vara av i ca 30 min så "nollades" den felkoden och värmaren gör 5 nya försök att starta och på så sätt få igång värmaren och utbränning av sotet. Kostar gratis att testa just detta.
Användarvisningsbild
av Perra83
Dessa små knep är guld värda. Ska själv se om ja har någon felkod 8)

Min värmare kan puffa till och avge ett stort moln med dieselrök för att sedan stänga av sig, kan bli så när motorn är ordentligt varm har jag märkt och värmaren har startats med direktstart. Fungerar fin fint annars.
av kristerj69
Jag har nu testat tipsen jag fått i denna tråd å inte fått fram nåt av det. kunde inte få fram några meddelanden & värmaren gjorde inte några nya startförsök efter att minuspolen vart avlyft nån timme...

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]