NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av turbodream
ThomasT skrev:
turbodream skrev:1½ timme , menar du skifte runt om då eller?
Ja. En dryg timme fram och en knapp halvtimme bak.

.
Du va mig då en snabb jäkel isåfall. Funtar på att göra själv på min V50 också. Läste nånstans att man bör byta nåt i fram vid fjäderbyte, nåt du gjort ? Antar att det är något på fjäderbenet ?
Användarvisningsbild
av ThomasT
turbodream skrev:
ThomasT skrev:
turbodream skrev:1½ timme , menar du skifte runt om då eller?
Ja. En dryg timme fram och en knapp halvtimme bak.

.
Du va mig då en snabb jäkel isåfall. Funtar på att göra själv på min V50 också. Läste nånstans att man bör byta nåt i fram vid fjäderbyte, nåt du gjort ? Antar att det är något på fjäderbenet ?
Om det hade vore så väl att jag gjort det själv så.... :-)-)

Det var professionella som gjorde det med pelar lyft och fina luftdriva verktyg osv...

Jag hade nog gjort det på 3-4 timmar.... :mrgreen:

Vet faktiskt inte riktigt vad som borde bytas fram vid fjäderbytet...

.
av Rupa
syberman skrev:Matnyttig information för oss som funderar på att sänka =)

Jag har en fråga till er som är lite mer erfarna, vilken sats tror ni skulle passa min C30 ?

Jag har en C30 2.0d -08 och har monterat 235/35-19 just.
Den ser ju lite hög ut så jag funderar på en sats. Men frågan är om det går fritt med en 30 el 35mm sats.

Vad tror ni ??
Satsa på en H&R-sats!
Jag är helnöjd med resultatet på min bil efter sänkning, framför allt körmässigt.
Tror inte man ska lita hundra på vad som anges i sänkningmått, tycker själv min sänktes mer bak än fram vilket dock föll mig väl i smaken (H&R ska sänka 1.3"). Eibach kan vara alternativet men de skiljer inte på framvagnsvikter vilket känns lite bescht...

Jag rullar på TSW SPA 19" med 8" bredd och ET 45, däck 225/35. Ingen "rubbing" ens vid hårdkörning och jag tror min T5-motor väger liknande din diesel. Har du liknande ET så ska det funka bra med 235:or också.

Vet inte om följande vinkel säger ngt men alltid lite indikation:
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=16120101118588090

Lycka till!
Användarvisningsbild
av ThomasT
Jag kan meddela att när jag bytte till sommardäck nu för några veckor sedan, så kollade jag noggrant på vinterdäckens mönster för att se om de slets snett pga sänkningen. Och jag kunde inte se några som helst tendeser till snedslitning varken bak eller fram. :-)-)

.
av Rupa
Slutresultat efter montering av H&R-sats.
Kanske inte syns hundra men nog tycker jag den sänkte betydligt mer bak än fram, uppskattningsvis ca 30/38 mm.
Skulle kanske kunna tänka mig några mm lägre fram men i övrigt känns det kanon!

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av opA
Fasiken vad läckert ! ;) 8)
244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]

Ett vanligt förekommande bekymmer är att[…]