Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HeavyMetal
matther skrev: sön 30 apr 2023, 13:03 Samma här, beställde också i September.
Funderar starkt på att avbeställa, och ta en Tesla Y.
Tänk på att Tesla har tagit bort radar och alla park sensorer på nya Modell Y för att sänka priserna.
Skulle aldrig köpa en ny bil utan park sensorer idag. Det gick an på en gammal 240 med stora kofångare. ;-)
av Lockis
Min förra V60 (uthämtad nov -22) blev nyss såld tillbaka till samma handlare som jag köpte den av. Nästan samma pris som min offert var på såldes den tillbaka. Helt galet. Men gissar att den kommer försvinna väldigt snabbt när den väl läggs ut till försäljning igen.

För övrigt är inte Tesla så mycket bättre...
Beställde en Model Y i februari. Då var beräknad leverans feb/mars. Idag har jag fortfarande inte fått bilen, och det finns inte ens ett EDD... Kan lika gärna gå 12 månader till innan bilen levereras. Nu har jag dock bytt färg till en Vit, så kanske snabbar det upp processen (om dem faktiskt hanterar min färg ändring...).
av Lövet
Lockis skrev:Nu har jag dock bytt färg till en Vit, så kanske snabbar det upp processen (om dem faktiskt hanterar min färg ändring...).
Det kan absolut snabba på. Det vet du säkert redan men du beställer inte en "egen" bil på Tesla utan du väljer bland dem som redan är tillverkade. Finns det många av en viss färg så är det lättare att få tilldelning när båten kommer. Andra saker som påverkar är fälgval och dragkrok. FSD, EAP osv påverkar ingenting eftersom det bara styrs av mjukvara.
av Lockis
Lövet skrev:
Lockis skrev:Nu har jag dock bytt färg till en Vit, så kanske snabbar det upp processen (om dem faktiskt hanterar min färg ändring...).
Det kan absolut snabba på. Det vet du säkert redan men du beställer inte en "egen" bil på Tesla utan du väljer bland dem som redan är tillverkade. Finns det många av en viss färg så är det lättare att få tilldelning när båten kommer. Andra saker som påverkar är fälgval och dragkrok. FSD, EAP osv påverkar ingenting eftersom det bara styrs av mjukvara.
Jodå, men när jag beställde hade alla samma leveransdatum. har ju dessutom kommit ett gäng blåa, men utan dragkrok. Så dem passade tydligen inte in :-D

Ingen märklig modell jag beställt dock. MY AWD LR Vit 19". Får se när den kommer. Kör XC40 P6 medans jag väntar... Ingen jätte trevlig bil, ser fram emot teslan även om Teslas bemötande är under all kritik... Det är faktiskt den största nackdelen med Tesla, det är upplevelsen. Svårt att få information och kontakt. Väldigt liten förståelse för att jag behöver dona med hyrbilen, är ju dessutom företags leasing så jag får ingen information i appen 8-)

Nu har jag också fått lära mig att Blåa bilar inte tillverkas i Berlin :-D
av Lövet
Håller med dig att leveransupplevelsen (och definitivt serviceupplevelsen!) inte matchar bilen i övrigt.
av erpe83
matther skrev:Samma här, beställde också i September.
Funderar starkt på att avbeställa, och ta en Tesla Y.
Det största problemet tycker jag är att man faktiskt inte får info om när den kommer. Hade hellre fått en preliminär leveranstid som justerats kontinuerligt än total tystnad... Svårt att veta om det är värt att vänta eller om man ska avbeställa och kunna få något snabbare.

Nu har jag förmånsbil via jobbet så kör bara vidare med den jag har men det måste bli jätteproblem om man tex. sitter med ett privatleasingavtal som går ut.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lockis
Lockis skrev: mån 20 mar 2023, 22:01 Har en V60 T6 Ultimate uttagen nov-22 som kommer hamna på marknaden om ca 1 månad. Tror inte den kommer bli svårsåld baserat på kommentarerna här 8-)
Nu är den ute. ”Bara” 52k dyrare idag än när jag beställde och då fick man vinterdäck med 😂
av Jensemann
Fick updatering idag att min bil är färdig byggd och påväg till handlaren! :-D
hoppas bara allt är med som beställt, handlaren påstår sig inte fått nån info att något saknas men tror si så där på honom :)
  • 1
  • 292
  • 293
  • 294
  • 295
  • 296
  • 315

Det ser ut som hastighetskontrollern för kupe[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra kr&aum[…]

Falsklarm av insekt?

Det verkar rimligt att om en skalbagge förl&a[…]