Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
Falken79 skrev:Sedan beställde jag lampor, lite på chans för jag är inte säker på att de passar (diameter, längd):
http://www.ebay.com.au/itm/2x-T10-8-SMD ... OU:US:3160
3,89AUS$, snuskigt billigt.
De här ser långa ut, undrar om de går i - kolla hur mycket de bygger utöver kontaktblecken jämfört med original!
Bild

Jag hade problem med de här i V50:n, yttersta dioden nuddar nästan plastglaset.
Bild

Det finns många kortare om du kikar runt lite, kolla även bredd/diameter, de fyrkantiga gick inte i hålet för lampan utan lite bearbetning;
BildBildBild
Användarvisningsbild
av P210
Exakt, jag fick karva lite med kniven på dem för att plasthakarna skulle gå igenom hålen i armaturen, men sedan passar de som en smäck!
Användarvisningsbild
av Toson
Dom två sista bilderna verkar väl kunna vara lämpliga att få plats. Lyser dom bara tillräckligt bra så är det väl ett gott val? Ena för ljusbild rakt ut och den andra för 90gr ljus.
Men var finns dom? När man Googlar får man ju upp T10-lampor så man kan sitta och kolla i flera da'r ..........
//Toson
av Pmperformance
Såna lamphållare finns de gott om på bilskroten, volvo använder dom i instrumenthusen på 7/900 och 850/s/v70 modellen. har såna liggandes så nu ska de bytas om de var så enkelt.
Hur mycke får man bryta för att få ner innerbelysningen då?
Användarvisningsbild
av mxjolle
Pmperformance skrev:Såna lamphållare finns de gott om på bilskroten, volvo använder dom i instrumenthusen på 7/900 och 850/s/v70 modellen. har såna liggandes så nu ska de bytas om de var så enkelt.
Hur mycke får man bryta för att få ner innerbelysningen då?
Den bakre är bara att ta ett stadigt grepp om med nävarna och bända lite försiktigt. Den kom ner väldigt lätt. Vill man vara på det säkra så in med en smörkniv i plast o bända lite. Du kommer känna var fästerna är.

Den främre satt rätt bra och där är nästan en smörkniv (eller liknande) ett måste. Börja bak på konsollen. Sitter ett fäste i varje hörn. Bänd där lite först. Ta sen och arbeta dig framåt. Sitter 2st fästen på var sida och sen ett i vardera hörn därframme om jag minns rätt. Allt som allt 8fästen kanske?

Jag provkörde och provsatt en hel hög […]

Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]