Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Vix skrev:En liten lustig grej som hände när jag höll på med detta var att en lampa i instrumentet tändes när jag byglade två andra stift. Det var en orange lampa med en svart pil i. Har aldrig sett den innan. Nån som vet vad den är för?
Det "hade vi uppe" för något år sedan i någon tråd om overdrive (kanske min egen). Vi kom fram till att vissa automatväxellådor med Lock up funktion använde "pilen" som påminnelse att det finns en växel till. Ungefär så, eller något liknande kom vi fram till (mest "dom" kanske) :roll:
Då sitter där ett annat relä, därför skrev jag tidigare att det är noga att det blir rätt relä om du byter ut det.

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av Vix
Ok, misstänkte något med automat. Intressant. Tack.
I x
I I I
I x I

( X är iallafall de stift jag kopplade knappen emellan om det hjälper någon).

MVh
Användarvisningsbild
av Kompe
Den orangea lampan fyller en funktion till :-DD (för dom som har manuellt växlad bil :roll: ) Och det är en sk växelindikator :twisted:
Fanns som tillval men är väl knappast någon i norden som har valt till det vad jag vet ;-// . Går att eftermontera, behövs bara lite kabel + kabelskor om jag minns rätt. Finns en tråd om detta på 7900 forumet :wink:
Användarvisningsbild
av Vix
Kompe skrev:Den orangea lampan fyller en funktion till :-DD (för dom som har manuellt växlad bil :roll: ) Och det är en sk växelindikator :twisted:
Fanns som tillval men är väl knappast någon i norden som har valt till det vad jag vet ;-// . Går att eftermontera, behövs bara lite kabel + kabelskor om jag minns rätt. Finns en tråd om detta på 7900 forumet :wink:
Fräsigt! Kanske kan va nåt

https://www.m3.se/article/3085074/forsta-bilderna[…]

Stefans 968

Tog en tur i solen igår, bilen kändes j[…]

Tungt lastad 945

Jag hjälpte förre ägaren till min 7[…]

Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte b[…]