Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S.t.r.a.n.D
Lecar skrev:Bilen var kanonfin. Nästan sjukligt pedantskött. Bränslevärmare med tidur fanns också, hade glömts att skrivas i annonsen.

Men damen påstår att det är 290hk i bilen, för att den tydligen såldes sådan i usa? Men inga bevis på detta finns.
Hur visste hon det då? Hört av en kompis kompis? :lol: Man kan ju inte påstå något man inte är säker är sant=har papper på.
av Herran
S60 fanns med manuell även i USA för årsmodell 06, dock endast för T5:an. Motorn gav 260 hk på alla marknader, troligen har någon kanske vänt på 6:an och på ett magiskt sätt fått fram 290 hk. Annars finns det ju bilar som kommer ut från Volvo med USA-specifikation, har sett flera av den nya S60:n med T5 USA-spec som är svenskregistrerade runt Volvos område och en bekant till mig köpte en C70 på Volvobil med USA-spec så visst går det att få tag på. Det enklaste sättet att kolla är väl att undersöka etiketten på höger B-stolpe efter marknadsbeteckning.
Användarvisningsbild
av frasse4
Med USA-specad tänker jag glastaklucka också, vilket denna inte har vad jag kan se...
av Andis
Lecar skrev:Pratade nyss med kvinnan, och hon vägrar gå under 110kkr, så jag ger upp. Jag kan inte ge så mkt för en bil som inte är värd så mkt, trots att den är precis som jag vill ha den.
Ja låter oerhört dyrt jämfört med vad liknade bil kostar.
Trots sänkning från 122000 till 110000kr

Köp en S60R brukar vara fint utrustade och med AWD = det sladdar inte bara utan det bär iväg också. Samt går riktigt trevligt.

Troligen även lite billigare med liknade mil eller ungefär samma pris, men lite extra som AWD.
Samt motor på 300 hk och inga snackade hästar som inte ens är inskrivna vid registreringen.

Lycka till
Andis
av Herran
S.t.r.a.n.D skrev:Vad innebär USA-spec då?? Rent utrustningsmässigt..
Här kan man se vilken utrustning som fanns för S60 i USA årsmodell 2006. Enda skillnaden är att man i denna prislistan kan beställa lösa tillval, har för mig att det nästan enbart är paket som gäller i USA.

http://www.flyvolvo.com/S60MY06.pdf
av Droopy
Jackson75 skrev:
Lecar skrev:Pratade nyss med kvinnan, och hon vägrar gå under 110kkr, så jag ger upp. Jag kan inte ge så mkt för en bil som inte är värd så mkt, trots att den är precis som jag vill ha den.
Den kvinnan lär äga den bilen lääänge till :wink:

Ifrågasatte du förresten att det skulle vara en "USA" style S60?
Annons borta nu iaf.
Användarvisningsbild
av Andreas2012
Andis skrev:
Ja låter oerhört dyrt jämfört med vad liknade bil kostar.
Trots sänkning från 122000 till 110000kr

Köp en S60R brukar vara fint utrustade och med AWD = det sladdar inte bara utan det bär iväg också. Samt går riktigt trevligt.

Troligen även lite billigare med liknade mil eller ungefär samma pris, men lite extra som AWD.
Samt motor på 300 hk och inga snackade hästar som inte ens är inskrivna vid registreringen.

Lycka till
Andis
Håller helhjärtart med Andis här, och kan bara rekomendera dig att låta den näst sista idioten köpa enna bil. ;)

Fast det är ju sak samma vad bilen kostar n[…]

Låter som fel i ventilblocket i ABS-enheten.[…]

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]