NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pebben
Självklart kan du det och 16 veckor är inte okej, en arbetskamrat köpte en ny Saab och fick den levererad förra veckan. De lovade 6 veckor och fick den på dagen när de lovat. Det värsta är förseningar, hellre att de säger 8 veckor och att den kommer då än att de säger 6 och den kommer efter 7.
av Steff 99
Var inne på att beställa en Merceders E-classe, där är leveranstiden 4-6 månader om du inte köper en lagerbil, så det verkar inte vara så konstigt på bilar med stor efterfrågan har lång lev-tid, Saab kanske har lite beställningar i förhållande till kapcitet där av kort lev-tid.
Idag har tydligen Volvo problem med underleverantörer som inte kan få fram delar , varför det står 3000-4000 bilar på fabriken som inte kan levereras innan de är klarmonterade.
När jag beställde en XC90 fick jag vänta 10 mån innan leverans..men vad gör det om man har ett inbyte , oftast får man köra detta fram till leveransen utan kostnadsavdrag , så var det för mej, 2000 mil + 10 mån. utan avdrag, en bra ersättning tycker jag..
av mojja
precis får man reda från början att det e lång lev tid så visst tar man det då om man känner för det.. men säger man 6 veckor o som jag nu e uppe i nästan 16 veckor då e det fan inte kul längre,,

men antar att jensen inte vill lyssna på det o tycker att jag ska knipa igen nu,,

m.v.h mojja
av Swedeman
mojja skrev:precis får man reda från början att det e lång lev tid så visst tar man det då om man känner för det.. men säger man 6 veckor o som jag nu e uppe i nästan 16 veckor då e det fan inte kul längre,,

men antar att jensen inte vill lyssna på det o tycker att jag ska knipa igen nu,,

m.v.h mojja
hehehe, det är lite underhållande att följa med här...
av mojja
mmm visst e det.. bara det e jens e annställd som säljare på bilia o därför känner ett behov med sin arrogans som brukar stå för bilia att yttra sig så att kunderna ska känna sig lyckliga över att få köpa en volvo överhuvudtaget..

tror han som många andra säljare missat kursen med kundvård...

m.v.h mojja
av mojja
p.s Jens slå bilia i sök funktionen o kolla vilken attityd folk till allmänhet har till bilia innan du svarar..

m.v.h mojja
Användarvisningsbild
av Jensen
Självklart är det tråkigt att leveransen är försenad, men din ÅF har ordnat så att du får nyttja en bil kostnadsfritt fram tills du får din egen, vad är problemet???
Självklart så skrivs det alltid mer om dom dåliga sakerna som folk här på forumet råkat ut för hos Bilia, men glöm inte alla dom som köper bil och är väldigt nöjda med Bilia.
Sen så tror jag att du inte skriver hela sanningen när det gäller din leveranstid på bilen, för om du blivit lovad att få bilen enligt din Orderbekräftelse efter 6-8v men inte kommer att få den förräns efter 16v så har du möjligheten att häva köpet och köpa en annan bil, detta verkar vara något som du struntat i.
Det tycker jag verkar lite konstigt då du hela tiden skriver att du aldrig hade köpt bilen om du vetat hur lång lev tid det är.
Kalla mig sen inte för arrogant då du inte har en aning om vem eller hur jag är.
av mojja
jag skrev i minn andra tråd att om jag inte får någon form av kompensation för min vänte tid skulle jag ha hävt köpet.
Men det har ju nu fått genom hyr bil o lite annat.

Hade jag vetat när jag beställde bilen att jag skulle få vänta i över 16 veckor så hade jag inte genomfört beställningen..

men vad gör det bilen leverars väl någon gång nästa månad lagom till när jag kommer hem från semestern..

då kommer det finnas 1000 extra mil på den s60 jag får låna som igentligen skulle ha varit på min så det e ju posetivt iallafall.

m.v.h mojja
av McDonald
Swedeman skrev: Planerad leverans v.37....hur segt är inte det?
Segt??? Min nya S40 står bakom stängsel hos min lokala Volvoförsäljare just nu (kom i fredags)... ser den varje gång/dag man kör ner till Maxi.
Och detta i början av industrisemestern. Dvs.. jag skall ha drag, spoiler(inkl beskitning) mm monterat och hur lång tid tar det i dessa semesertider med sommarjobbare och underbemanning???
Och.... 20 andra nya volvon på kö för densamma behandling :evil:
Jag får nog vänta lugnt i fyra veckor till utan tvekan :cry: :cry: :cry:

M
av mojja
ja välkommen till nybilsköpets förlovade land..

grattis till nya bilen kul att den kommit till sverige iallafall...

m.v.h mojja
Byta motorolja V60

Bilen har gått 6900 mil, V60 T3 2018 Servi[…]

Jag hade samma fel med värmen och det var egr[…]

Hej! Undrar vart man kan få tag i denna gumm[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]