Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

XC90_Executive skrev:Hur ska jag veta om det finns på din? :wink: Kolla vettja! :)

Menyerna ser mer 'hi-tech' ut med.
Nej det är ju sant. Hur ska du det. Kan det kanske skilja mellan olika versioner?

Samma det här med att komma in i undermenyn - jag vill inte direkt påstå att jag har tummen mitt i näven, men jag fixar det inte. Trycker BACK -> ENTER -> BACK när skärmen åker upp, men nix. Antingen blir bara skärmen svart och åker ned igen eller så fortsätter den som vanligt. Varningstexterna och sedan valet om jag vill godkänna blah, blah...

Edit: Äsch, strunt i nedanstående. Lite för mycket att be om. Sorry.
Har du möjlighet att ta en eller två enkla bilder och sedan visa? Dels på undermenyn och dels på flyglägesvalet.
Tänk om jag fått en gammal mjukvara. (Eller sitter mjukvaran i en av kart-DVD:na?)
betterlead skrev:
XC90_Executive skrev:Hur ska jag veta om det finns på din? :wink: Kolla vettja! :)

Nej det är ju sant. Hur ska du det. Kan det kanske skilja mellan olika versioner?

Samma det här med att komma in i undermenyn - jag vill inte direkt påstå att jag har tummen mitt i näven, men jag fixar det inte. Trycker BACK -> ENTER -> BACK när skärmen åker upp, men nix. Antingen blir bara skärmen svart och åker ned igen eller så fortsätter den som vanligt. Varningstexterna och sedan valet om jag vill godkänna blah, blah...

Har du möjlighet att ta en eller två enkla bilder och sedan visa? Dels på undermenyn och dels på flyglägesvalet.
Tänk om jag fått en gammal mjukvara. (Eller sitter mjukvaran i en av kart-DVD:na?)
Jag kommer inte heller in i undermenyn. Tror bara att det går på dom gamla utan hårddisk.

Ska knäppa en bild på flygläget så får du se. Kommer senare under dagen....
Carstens80 skrev:Hej igen
Min bil er en xc70 fra år 2005 og navigationen er med dvd i bagagerummet. hvis det er nogen hjælp :wink:
Jag har alltså en 09:a och även min DVD-spelare sitter i bagagerummet.
Tror jag har försökt 20-25 ggr idag med BACK-ENTER-BACK -sekvensen i olika lägen då skärmen åker upp, men nej, fungerar inte.
Har sökt googla fram något om det, men inte hittat något.

XC90_Executive; kommer du in i undermenyn på detta sätt? Du verkar ju ha prsktiskt taget samma bil som jag.
XC90_Executive skrev:
betterlead skrev:

Jag kommer inte heller in i undermenyn. Tror bara att det går på dom gamla utan hårddisk.

Ska knäppa en bild på flygläget så får du se. Kommer senare under dagen....
Blir det något..?

Jag var inne på Biliaverstaden idag igen efter att de ringt mig och berättat att de nu fått en ny uppgraderingsskiva från Volvo. Jag hade förhoppningar om att det denna gång skulle fungera, men icka sa Nicke. Fick bara meddelandet på didplayen att det inte sitter en kart-DVD i spelaren. Tro fan det, det visste vi ju. Stackars killar på verksta'n. De vill gärna hjälpa mig, men kan dessvärre inte. Blir kanske att plocka ut anläggningen bit för bit, sa de.

Juhup, inga framsteg och ingen välfungerande RTI, inköpt för nästan 20 tkr...

XC90_Executive, När du klickar fram till [OM], vilka uppgifter om SW, HW etc får du då fram? Kan vara intressant att få jämföra. Skulle det visa sig att du får fram samma som jag så är det ju lite illa.

Så här ser det ut hos mig:

Bild

Så här ser kartvalen ut. Ingen "birds view" utan bara färdriktning eller norr.

Bild

Bild
Å tusan?! Kan du please, please, please, kolla snart? Jag börjar undra om jag fått något skräp från 90-talet i min bil.

Betterlead är nere på sina bara knän ;)

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]

Läckage kylarvätska

Vilken hjälte du är! Ser exakt likadant […]