- mån 01 feb 2021, 22:25
Problemet är mest att man hinner glömma mellan gångerna, jag blir aldrig kompis med remspännaren
Varför tar de loss remskivan i filmen, det går alldeles utmärkt att lirka in remmen bakom den om man tar bort den lilla skyddskåpan under tandhjulet..
Kåpan sitter med en enda skruv på B5244S2
S80Executive skrev: ↑mån 01 feb 2021, 22:01 Och hur ofta byter du remmen?15k. Jo jag vet att Volvo har ökat intervallet till 18k på senare tid men jag vill inte chansa. Det är ju ganska enkelt att byta.
Problemet är mest att man hinner glömma mellan gångerna, jag blir aldrig kompis med remspännaren
Varför tar de loss remskivan i filmen, det går alldeles utmärkt att lirka in remmen bakom den om man tar bort den lilla skyddskåpan under tandhjulet..
Kåpan sitter med en enda skruv på B5244S2
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 66550 mil, klarar den inte 100k blir jag grymt besviken. What could possibly go wrong? Den är ju knappt inkörd 
Borde byta packning på oljepumpen. Kanske blir besök på Volvoverkstad, många år sen sist
Borde byta packning på oljepumpen. Kanske blir besök på Volvoverkstad, många år sen sist
- By Dejan195