- mån 05 dec 2016, 12:29
andersuw skrev:VolvoDalarna skrev:andersuw skrev:Förstår inte riktigt vad du menar när du pratar om fyra positionsljuslampor fram. Mig veterligen finns där bara två, en på varje sida. Jag skulle börja med att läsa felkoder (med Volvospecifik läsare, inte generisk) samt radera koderna efter läsning. Om det fortfarande inte funkar och felkoderna återkommer, rapportera här vilka dessa koder är.
Sitter en utåt sidan fram på varje strålkastare så då blir det 4 positionsljus som ej lyser. Det konstiga är ju att bilen stod still under natten och felet kom när jag skulle starta bilen. Vet inte om det är någon mus som spökat för hittade spår av den för några veckor sedan... Har inte tillgång till en Dice 
OK. Jag ser nu att det sitter fyra positionslampor fram om man har halogenstrålkastare. Jag har xenon på min 02:a och där är det bara en lampa i ytterkant av strålkastarhuset, ingen i samma del av armaturen som halvljusstrålkastaren. Det kan vara lite marigt att felsöka detta utan VIDA/DiCE men avgnagen kabel är ingen helt orimlig tanke, särskilt om du sett spår av möss. För att kolla detta måste man följa kabeln och/eller kontrollmäta resistansen.
01-04 har bara en poslampa per sida i reflektorn vid halogen och i blinkers vid xenon.
Halogen 05-07 har en sidopos i reflexen samt en i halvljuspottan.
Xenon 05-07 har i reflexen som halogen samt en på sidan om halvljuset i eget litet hus.
Så enbart facelift har 4st lampor fram/främre sida reflexen inräknat.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..