Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tjocken
Iofs krävs det mer än bara en uppdatering i appen, men någon funktion där man kan få nyckeln att pipa eller något vore ju inte fy skam! Ibland är det ju lite krångligt att hitta nyckeln när man lånat ut bilen etc... Så det vore ganska nice ju! :)
Användarvisningsbild
av spaceuser
Perra83 skrev:Att den funkar som det är tänkt.

Nu efter senaste uppdateringen säger appen att en ruta är öppen. Tidigare så va bilen olåst.... jäävla nötter!
Som sagt, det vore på sin plats att den funkar som avsett. Som nu så har den himla svårt att informera om bilen är ute och åker och var. Jag visste att min fru var på ett speciellt ställe, och den sa att bilen var hemma. När den väl uppdaterade att hon var där på platsen, klev hon in genom dörren hemma. Säkert en 15 min resa. Ska den även dröja 15 min innan den larmar kan ju mycket ha hänt där mellan.
av Kluster
Jag var ut en sväng till bilen igår och packade in lite väskor m.m. Låser bilen och går in i bostaden. 28 min senare får jag en notis om att bilen år olåst! Springer ut och ser att backspeglarna är fortfarande infällda och eftersom jag har keyless-upplåsning är det svårt att känna om dörren är låst :wink: . Låser upp och låser igen. Uppdaterar appen och då visar den att den är låst.

Så, nja, att lita fullt ut på appen tycker jag personligen är lite naivt.
Användarvisningsbild
av Perra83
Appar kan man inte lita på.

En morgon tidigare i veckan stod min garagepot öppen hela natten. Appen visade att den va öppen på kvällen så ja stängde. I själva verket öppnade ja porten.

Min V60 är låst men en ruta är fortfarande öppen.
av Tenn
Perra83 skrev:Att den funkar som det är tänkt.

Nu efter senaste uppdateringen säger appen att en ruta är öppen. Tidigare så va bilen olåst.... jäävla nötter!
Lägger in en röst på den jag också!
Slumpmässigt så visas en ruta eller nån dörr öppen fast det inte är det.. Går ju inte att lita på för fem öre..
Lås-indikeringen verkar fungera dock.
Användarvisningsbild
av Rillee
När man läser här är man nästan glad att man inte valde till voc, vete fan om jag hade klarat av något som verkar vara så struligt.
av toast
Det står ju när informationen uppdaterades senast. Och om bilen inte får kontakt med Telenors nät kan den inte uppdateras.
Jag gör noteringar i jornalen dagligen med appen och upplever inget problem. Bilstatus är alltid korrekt. Men så parkerar jag förmodligen alltid där täckningen är tillräckligt bra. Kanske fungerar det bättre när man har jornalen aktiverad då den då kontinuerligt uppdaterar position mot servern :-)
I höstas var det dock vid flera tillfällen svårt att starta värmaren men det verkade man fått ordning på för resten av vinter fungerade det med undantag för ett par enstaka tillfällen.

om man nu ska önska funktioner så skulle jag vilja att man såg ute temperatur från bilens sensor och inte bara vad SMHI tycker att det är.
Och varför inte även temperaturen inne i bilen.

Sedan vore det väl kul om man kunde se bilder från kamerorna :-) :-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]