- mån 16 jun 2014, 09:47
Bilen inlämnad idag för byte av stötdämpare i fram samt omlackering av främre stötfångare/överdrag eller vad det nu heter. :)
Moderator: Moderatorer
grillchips skrev:Hoppade på tåget och trimmade min GPS!Kanske dags att starta en ny tråd, "visa din volvotagade GPS" :lol: Toppen iaf även om den inte fyllde ut.
Dock ingen aning om varför den inte ville fylla ut, testade andra bilder i varierande storlekar men då blev positioneringen ännu mer konstig.
The default splash screens that come with the Garmin GPS:s are all 480 X 232 , they too show the black bars on top and bottom. The width is fine, but the height is short. It’s a fixed set screen area that the picture must fit into.
All 480 X 232 Jpgs will fill the whole screen when viewing in picture viewer, but when selected as a splash screen and reboot the top is still short, The bottom must have the black bar to display ”Loading Maps”.
lennarte skrev:Jag gjorde något i helgen som nästan är helt bortglömt idag.Jag är likadan, det ska smörjas. Önskar det satt smörjnipplar på saker även idag
grillchips skrev:börne: Jag har en Nüvi 1200, jag pluggade helt enkelt bara in den i datorn, den kom upp som en USB-enhet, fanns en mapp vid namn JPEG, däri lade jag bilden. Sedan bläddrade jag vara fram till bildvisaren i GPSen när bilden var överförd, klickade på bilden och i-ikonen och valde att ha som startup-bild. Färdigt. :)Får testa...
Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]
Det här smakar illa, eller gör det ver[…]