Moderator: Moderatorer

Jag gjorde något i helgen som nästan är helt bortglömt idag. Jag smorde alla gångjärn och lås. Först med en penetrerande kedjeolja på spray och sedan efter ett tag sedan med "vanligt" smörjfett med pensel. Det blev både tystare och går lättare. Gjorde både min Volvo och frugans Passat. Håller på att göra "gamaldags" service där "allt" ingår.

Mvh
Lennart
Hoppade på tåget och trimmade min GPS!
Dock ingen aning om varför den inte ville fylla ut, testade andra bilder i varierande storlekar men då blev positioneringen ännu mer konstig.
Bild
grillchips skrev:Hoppade på tåget och trimmade min GPS!
Dock ingen aning om varför den inte ville fylla ut, testade andra bilder i varierande storlekar men då blev positioneringen ännu mer konstig.
Bild
Kanske dags att starta en ny tråd, "visa din volvotagade GPS" :lol: Toppen iaf även om den inte fyllde ut.

Och för att hålla mig till trådens grundämne så har jag tvättat bilen samt dragit en ny kabel till gps:en som är lika gömd som den förra. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... en#p864921

Har nu dessutom passaerat 1000 inlägg här (BE)
Användarvisningsbild
av P210
Verkar inte som om Garmin bootprocedur täcker hela skärmen när den visar startbilden;
The default splash screens that come with the Garmin GPS:s are all 480 X 232 , they too show the black bars on top and bottom. The width is fine, but the height is short. It’s a fixed set screen area that the picture must fit into.
All 480 X 232 Jpgs will fill the whole screen when viewing in picture viewer, but when selected as a splash screen and reboot the top is still short, The bottom must have the black bar to display ”Loading Maps”.
P210: Åh, tack! Då får jag vara nöjd som det är.
börne: Jag har en Nüvi 1200, jag pluggade helt enkelt bara in den i datorn, den kom upp som en USB-enhet, fanns en mapp vid namn JPEG, däri lade jag bilden. Sedan bläddrade jag vara fram till bildvisaren i GPSen när bilden var överförd, klickade på bilden och i-ikonen och valde att ha som startup-bild. Färdigt. :)

On topic:
Beställt lite prylar på Mekonomen inför onsdagens avgasbyte. Hoppas INNERLIGT att jag har alla saker jag behöver och att jag har RÄTT saker nu. Kommer bli lite smådrygt att stå på GDS-hallen själv och inse halvvägs att saker fattas/inte funkar.
Användarvisningsbild
av börne
grillchips skrev:börne: Jag har en Nüvi 1200, jag pluggade helt enkelt bara in den i datorn, den kom upp som en USB-enhet, fanns en mapp vid namn JPEG, däri lade jag bilden. Sedan bläddrade jag vara fram till bildvisaren i GPSen när bilden var överförd, klickade på bilden och i-ikonen och valde att ha som startup-bild. Färdigt. :)
Får testa... :wink:
  • 1
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 1912

Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det ver[…]

Två veckor är ju ingen big deal.