Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
KrilleW skrev:Care by Volvo var absolut ingenting för mig. Det skulle kosta mig nästan 1500kr mer i månaden än trafitionell privatleasing. Och det enda mervärdet för mig i Care by Volvo är att man har nybilsgaranti genom hela treårsperioden. Och möjligtvis att det ingår ny uppsättning hjul om de mot förmodan hinner hinner ta slut på 4500 mil.
Jaså, detta är alltså ett sätt att förlänga den usla nybilsgarantin ett år?

Undrar hur många trad. privatleasare som förstår att nybilsgarantin inte gäller 3dje året när "man ändå hyr" sin bil.
(för så är det väl?)
av oykkh
Ja så är det ju. Bilarna har ju bara 2 års garanti. Men det tror jag dom flesta som leasar vet om.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
av Lövet
Maskinskadan tar det sista året med relativt låg självrisk.
av KrilleW
Care by Volvo var inte så "prisvärt" som någon nämnde här i tråden tidigare.

Min beställda bil blev nästan 2000kr dyrare i månaden med Care by Volvo. Känns inte riktigt som mervärdet täcker upp det. Hyrbilen består av ett presentkort i dagsläget på 5000kr.

Och V90 T5 Inscription för 5990kr är exkl. försäkring, service och vinterdäck. Med allt inräknat skulle den runt 7500kr i månaden. Och då är det inga tillval, inte ens metallic. B&W kostade ca 900kr i månaden :shock:
av Lövet
Som vanligt bedrivs ingen välgörenhet på leasingfronten ;-)
av KrilleW
Vet inte riktigt om det var det jag påstod heller.... ;-)
av Icebear
Jag tittade lite på det där med Care by Volvo och får uppfattningen att man inte kan förhandla ner priset per mån utan det är ett fast pris
that’s it :shock:
Som KrilleW sa ingen försäkring eller service ingår :roll:
av KrilleW
Jag förhandlade till mig 18" LEDA på vinterhjul, likadan fälg som sitter standard på Summum.
Däcken är dubb, Nokian hakka 8.
av Helblodsprinsen
KrilleW skrev:Jag förhandlade till mig 18" LEDA på vinterhjul, likadan fälg som sitter standard på Summum.
Däcken är dubb, Nokian hakka 8.
Helvete det tänkte jag inte ens på när jag beställde min XC60 (ej privatleasing dock). Kommer få extremt fula 17"...
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 22
Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem