Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndreasThn
ASkåne skrev: Kan jag tolka forumets gemensamma åsikt som att 5 000 kr fortfarande är orimligt högt för uppgradering till 18"?
Lite högt tycker jag det är, jag betalade 4.000:- för att byta från 16" till 18".
av ASkåne
AndreasThn skrev:
ASkåne skrev: Kan jag tolka forumets gemensamma åsikt som att 5 000 kr fortfarande är orimligt högt för uppgradering till 18"?
Lite högt tycker jag det är, jag betalade 4.000:- för att byta från 16" till 18".
Jag funderar på om det kan ha att göra med vilka däck som ingår. Jag har varit på gång med ett XC60-köp ett tag. Förra vintern när det var vinterhjuls-kampanj så lät jag en ÅF ta del av av en annan ÅF:s nettopris. De vände och vred på det, kollade med chefen, etc. Slutresultatet var att det enda sättet för dem att matcha det lägre priset var genom att byta ut Nokian-däcken mot ett par Pirelli.

I min värld så trodde jag att Volvo ersatte ÅF fullt ut för vinterhjulen under kampanjperioden, men det kanske finns ett maxbelopp på ersättningen trots allt?

En annan sak, när man kollar i Bilias webshop (http://webshop.bilia.se/tillbehor-volvo ... sommarhjul) så tar de 2 839 kr för 17" Segin och 3 880 kr för 18" LEDA. Kollar man Hakka R2 på prisjakt så är skillnaden på 17" och 18" typ 2-300. Summa ca. 5 000 kr. Nu anser jag att man inte kan räkna såhär i samband med ett nybilsköp, men frågan är om det är såhär säljare har räknat...
Användarvisningsbild
av AndreasThn
ASkåne skrev: Jag funderar på om det kan ha att göra med vilka däck som ingår. Jag har varit på gång med ett XC60-köp ett tag. Förra vintern när det var vinterhjuls-kampanj så lät jag en ÅF ta del av av en annan ÅF:s nettopris. De vände och vred på det, kollade med chefen, etc. Slutresultatet var att det enda sättet för dem att matcha det lägre priset var genom att byta ut Nokian-däcken mot ett par Pirelli.

I min värld så trodde jag att Volvo ersatte ÅF fullt ut för vinterhjulen under kampanjperioden, men det kanske finns ett maxbelopp på ersättningen trots allt?

En annan sak, när man kollar i Bilias webshop (http://webshop.bilia.se/tillbehor-volvo ... sommarhjul) så tar de 2 839 kr för 17" Segin och 3 880 kr för 18" LEDA. Kollar man Hakka R2 på prisjakt så är skillnaden på 17" och 18" typ 2-300. Summa ca. 5 000 kr. Nu anser jag att man inte kan räkna såhär i samband med ett nybilsköp, men frågan är om det är såhär säljare har räknat...
Jo det är sant, sitter Michelindäck på mina vinterfälgar.
av ASkåne
MB77 skrev:På mina Leda 18" är det Hakka 8, fick lägga till 1300-1400kr för 18" istället för 17"
Och det är ju ett fullt rimligt tillägg!
Får man fråga vad du fick för pris och rabatt i övrigt?
av MB77
ASkåne skrev:
MB77 skrev:På mina Leda 18" är det Hakka 8, fick lägga till 1300-1400kr för 18" istället för 17"
Och det är ju ett fullt rimligt tillägg!
Får man fråga vad du fick för pris och rabatt i övrigt?
Ja, tycker med att det är rimligt. Fick 14% på totalen, inte skit bra och inte skit dåligt.
av ASkåne
MB77 skrev: Ja, tycker med att det är rimligt. Fick 14% på totalen, inte skit bra och inte skit dåligt.
Men då har du räknat in värdet av vinterhjulen i rabatten, inte sant? I så fall bör du också ha fått någonstans mellan 9-10% rabatt exkl. vinterhjul.
av Helblodsprinsen
Då har min status gått till 2/4- byggd i Gent. Tror den gjorde det i lördags (19/11). Beställde bilen 22/9 och fick bekräftelsen från Volvo 26/9.

Får se hur lång tid det tar nu. Preliminärt leveransdatum till säljaren är 1/12. Det är bara 11 dagar dit så det känns lite tight. 2-3 veckor har jag förstått att det burkar ta från att bilen är byggd till att den är levererad till säljaren?
av grålle1
Helblodsprinsen skrev:Då har min status gått till 2/4- byggd i Gent. Tror den gjorde det i lördags (19/11). Beställde bilen 22/9 och fick bekräftelsen från Volvo 26/9.

Får se hur lång tid det tar nu. Preliminärt leveransdatum till säljaren är 1/12. Det är bara 11 dagar dit så det känns lite tight. 2-3 veckor har jag förstått att det burkar ta från att bilen är byggd till att den är levererad till säljaren?
Lät ju hyffsat snabbt, jag beställde 1,5 vecka senare och har 7 veckor kvar... :???:
av MB77
grålle1 skrev:
Helblodsprinsen skrev:Då har min status gått till 2/4- byggd i Gent. Tror den gjorde det i lördags (19/11). Beställde bilen 22/9 och fick bekräftelsen från Volvo 26/9.

Lät ju hyffsat snabbt, jag beställde 1,5 vecka senare och har 7 veckor kvar... :???:
Samma för mej, beställd 3/10 och 7 veckor kvar. Vecka 3 2017 :|
  • 1
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 203
Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halv&arin[…]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering