Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Lite ot iom att denna tråd gäller toppfart men en av de värre bilarna jag kört är faktiskt en gammal Audi, en ur-quattro som var lite mer än original om man säger så. Hände inget på låga varv men sen så vaknade den till liv ganska duktigt. Gammal hederlig, på snudd till okontrollerbar, ketchupeffekt kan vara kul. Allra helst på vintern när fyrhjulssläpp i 150 med fräscha dubbdäck inte var några som helst problem och biljäkeln bara matade på. :)
Användarvisningsbild
av VolvoNille
Snabbaste bilen jag någonsin kört är väll ändå min S60, den fortsatte förbi 260km/h osv ++++, kom säkert upp i en 280 ++ :S
av Frodda
min v70 210km/h
Porsche 911 4 260, sen var det dax sakta in för kurva
Användarvisningsbild
av Tomas88
Över 170 enligt min hastighetsmätare i min Volvo 240 med fyra växlar.

/ Tomas
Användarvisningsbild
av Fraz
Har kört på varvstoppet på 5ans växel, i min dåvarande Saab 95 -98 som var lite motor pysslad. Saab folk sa att det motsvarar ca275 km/h, vet ej om detta stämmer.

Hadde 280 km/h i mätar fart i min Opel Calibra turbo, vet inte hur fel den går..

Har maxat ur mina sporthojar, så då e man ju på 300 gränsen och leker.............
av Frownlayer
Jag vet inte riktigt vad min 140 gör... mätaren visade ca30 km/h svart... vilket betyder att mätarn har gått om igen. mätaren går till 200, sen börjar det om från noll, och då e den svart.
Användarvisningsbild
av Korny
För ca 15år sedan piskade jag upp farsans VW Passat CL 75HK i lite över 190km/h enl. mätaren,
rätt hyffsat för en bil som toppar 163km/h om man får tro instruktionsboken. :twisted:

Men de snabbaste jag kört är 240km/h med en V40 T4 på autobahn...
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]