- sön 30 sep 2012, 20:47
Har legat på rygg på infarten halva dagen idag. Ska ju besiktiga i morgon eftermiddag. Bytte avgasrör från katten och bakåt för någon månad sedan och då märkte jag en liten läcka i skarven framför katten efteråt. Har kollat flera gånger efter det men inte kunna känna något. Idag tejpade för ändröret och då läckte det. Det tog ett bra tag att få tätt, lite "halvtaskiga" anligningsytor, men nu är det tätt. Passade på att montera nya dimljus. Köpte för något år sedan på Biltema (49,90:- för 2st med relä och glödlampor). Jag har ju originalmonterade dimljus som var alldeles sönder rostade. Har funderat ett tag på hur jag skulle lösa monteringen, orginalen har ju fästet bakåt. Kom på att Biltemas passade inuti orginalljusen.... Monterade Biltemas dimljus "hängande" i orginalens kåpor. Fungerar alldeles utmärkt. Det stod på förpakningen att dom var godkända, får se vad Bilprovningen säger i morgon. Bilen går som den ska nu , verkar det som.... (peppar, peppar) Nästan inget "bludder" under den drygt milen jag körde. Var och tankade också 1,3l/mil.
Mvh
Lennart
Mvh
Lennart
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
- By Lövet