Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perc
Det handlar om att dra 3,5 ton 200 meter i krypfart, inte att åka på semester i alperna med chippad D5 och jättehusvagnen. :) Jag skulle nog lägga mina pengar på automaten.
av Lövet
Automat utan tvekan för det ändamålet. Det enda som händer är att temperaturen i lådan kommer öka vilket inte borde vara något problem i 200meter.

Hade det varit min egen bil hade jag dock aldrig gjort det. Känns som ett väldigt slitage och då skulle jag hellre försöka låna en traktor eller hyra en Landrover, X5, ML eller liknande som faktiskt är klassad för vikten.
av Xuri
Ja automat är bäst för ändamålet helt klart, men inte volvos :P

Jag skulle aldrig rekommendera nån med volvoautomat å dra överlass... så pass bra tycker jag inte deras lådor är å speciellt inte med tanke på att dom flesta volvoägare inte bytt olja i dom förrens första gången vid typ 20 000mil när lådan börjat strula...

å när vi inte vet om släpet går trögt osv så vet vi heller inte hur tungt de går å hur fort de blir varmt.

min åsikt i alla fall :)

ok, intressant! Vad det går att krångl[…]

Hmm intressant om ni lyckas med programmeringen..[…]

Volvo appen

Helt klart är vi några som haft bekymme[…]

V-parts.se eller din lokala volvohandlare.