Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av monza
Perc skrev:
monza skrev:Smäll på en sån här: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... MM-798550/ o lämpligt slutrör på det.

Orginalslutdämparen är ju löjligt dyr.

Mvh
Originaldämparen är "löjligt dyr" eftersom den är formpressad och ungefär fyra gånger större än den där konservburken. Men vill man att det ska se ut som en tonårsbil och låta som en trabant i en plåthink så visst, kör på. :-)-)
Fanboy, du glömde att originalslutdämparen dessutom rostar sönder, ofta på ovansidan, så då måste den lätt vara värt x20 summan. :wink:

Vet du hur konservburken låter som slutdämpare?
Jag kan upplysa dig om att grannen har denna konservburk på sin -02. Låter som vilken V70 som helst. :-)-)
Användarvisningsbild
av Kaxe
1800kr för "original". Bättre än feltema alla dagar i veckan.
Hmm min original kostade över 3000 kr på Helmia bil..
av tomsa
v7024turbo skrev:Tack för tips och synpunkter. "Fulverkstad" är det ingen annan värdering i annat än att det inte är en kedja.
Ja alla har rätt till sin egen åsikt såklart........................
Men om jag hade en egen verkstad så skulle jag vara mer mån om mina kunder än de behöver vara som ingår i en kedja som är större aktörer och pengar bakom sej...........

Låter som fel i ventilblocket i ABS-enheten.[…]

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg