Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
Skulle man ha otur och byta lagret på fel sida är det väl knappast en katastrof när bilen gått snart 30000 mil.
Även om lagret inte låter som ett tröskverk har det nog "peakat" efter så många mil.
I vart fall på en Volvo där lagerna tyvärr inte håller bilens ekonomiska livslängd.
Användarvisningsbild
av gaggi77
Nisse tack för tipset. Gjorde precis som du sa och det är klart att jag kände vibrationer i stötdämparfjädern höger sida. Men jag startade motor och lade i fyrans växel, bort med antispin och släppte koplingen. Det började snurra och i kupén hördes också samma oljud från höger sida men inte från vänster sida. Tog genast bort däcket och började skruva loss. Bytte hjullagret på två timmar och nu går den tyst och fint. Vad bra :D
av JohnB
Jag lurade dig omedvetet... jag läste igenom min tråd från när jag hade mitt hjullagerproblem och det var precis som det står på skruvat. Höger lager var dåligt och det tystnade vid högersväng. Ursäkta mitt missledande inlägg ovan.

/John
Hastighetsmätare 760

Är tyvärr inte sånt hjul i dessa m[…]

Löjliga priser XC70

https://www.tradera.com/item/1001/715984444/volvo-[…]

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]