Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
Jag vet det, färganpassad nederdel är väl mer rätt. har också tänkt tanken på att "lacka ner" en Momentum DE istället, vad fick du betala för att göra det på din bil?
Användarvisningsbild
av Olle.H
8125 inkl moms. Fick priset i samband med offerten. När lackeraren insåg hur många delar det var tror jag han tyckte han satt ett lite lågt pris, men glad var jag. Allt plockades loss från bilen, mycket skulle ju iofs bort i samband med montering av annan utrustning. Kompletterade med R-design lister fram och på trösklar, vanliga skidplaten bak med lackad kåpa över delbara draget. Lite roligt i och med att denna kulör inte finns i R-design. Jag hade kunnat välja R-design om det gått att få ljus inredning vilket är omöjligt.
Jag valde fyrhjulsdrift för att jag fastnat för många gånger med tvåhjulsdrift och automatlåda för att jag tog dieselmotor. Vilka bitar på bilen som är lackade eller ej skiter jag i. Det ser jag ju ändå inte när jag kör, men jag njuter varje gång jag obehindrat kravlar fram, utan vare sig hjul- eller kopplingsslir, på besvärligt underlag med släp/husvagn bakom.
av AxelF
apersson850 skrev:Jag valde fyrhjulsdrift för att jag fastnat för många gånger med tvåhjulsdrift och automatlåda för att jag tog dieselmotor. Vilka bitar på bilen som är lackade eller ej skiter jag i. Det ser jag ju ändå inte när jag kör, men jag njuter varje gång jag obehindrat kravlar fram, utan vare sig hjul- eller kopplingsslir, på besvärligt underlag med släp/husvagn bakom.
Håller med... För en gång skull har vi haft riktig vinter även nere i Skåne. Ångrar inte en sekund att jag valde till awd på min V60 . Automat är också grymt skönt. Bara ett fel där, att det är en föråldrad "vanlig" automat med slirkoppling. Jag valde att lägga på RICA mjukvara samma dag som jag hämta bilen på volvo, och den går som ett troll, men.. Det massiva vridet på 500nm och dom 245 urstarka dieselhästarna tonas ner en del av den förbannade slirkopplingen :( Nej det skulle varit en dubbelkoppling låda, tyvärr så erbjuder inte volvo kombinationen 2,5 diesel och powershift :(
av AxelF
AxelF skrev:
apersson850 skrev:Jag valde fyrhjulsdrift för att jag fastnat för många gånger med tvåhjulsdrift och automatlåda för att jag tog dieselmotor. Vilka bitar på bilen som är lackade eller ej skiter jag i. Det ser jag ju ändå inte när jag kör, men jag njuter varje gång jag obehindrat kravlar fram, utan vare sig hjul- eller kopplingsslir, på besvärligt underlag med släp/husvagn bakom.
Håller med... För en gång skull har vi haft riktig vinter även nere i Skåne. Ångrar inte en sekund att jag valde till awd på min V60 . Automat är också grymt skönt. Bara ett fel där, att det är en föråldrad "vanlig" automat med slirkoppling. Jag valde att lägga på RICA mjukvara samma dag som jag hämta bilen på volvo, och den går som ett troll, men.. Det massiva vridet på 500nm och dom 245 urstarka dieselhästarna tonas ner en del av den förbannade slirkopplingen :( Nej det skulle varit en dubbelkoppling låda, tyvärr så erbjuder inte volvo kombinationen 2,5l diesel och powershift :(
av myvolvoXC60
Jag har en XC60 R-design my13 och det som jag tycker du också ska tänka på är att komforten blir sämre med det lite styvare chassit och hårdare sportdämpningen. Där emot blir ju körningen lite vassare.
av myvolvoXC60
...jag har också det mesta man kan ha i utrustningsväg på min XC60 men jag anser att utrustning ska du endast köpa om du uppskattar den själv och inte tänka på andrahandsvärdet. Du köper ju inte bilen för att sälja den utan för att kunna njuta av den själv (hoppas jag).

Okej :-D var kan jag beställa nya fäs[…]

Detta har börjat hända min v70 -12.. byt[…]

Broms höger fixas aldrig

Det händer att slangarna kletar igen på[…]

Då är det lättare att bara sä[…]