Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
moffe skrev:Hmm...fick min 24.1. Undrar om jag behöver fundera på det?
Kanske de skickar en kallelse om det är något större fel eller om min bil hör till denna grupp.

Du behöver inte oroa dig. Om det är nåt med din bil kommer du få kallelse hem.
av Bonlo
Det gäller endast D3 & D5 i hela världen. Man har upptäckt ett bränsleläckage i högtrycks bränslepumpen. Tittar man på bränslepumpen så sitter det en lapp med ett datum på. Om detta datumet är mellan 18/1-14/2 så är bilen blockerad. I nuläget finns ingen mer info.
av perhall
moffe skrev:Hmm...fick min 24.1. Undrar om jag behöver fundera på det?
Kanske de skickar en kallelse om det är något större fel eller om min bil hör till denna grupp.
Tror att det alltid tar mer än 6 dgr från produktion till tidigaste möjlig uthämtning...
PH
av mutternw
Surrade med min säljare i går.
Nu var det kylarläckage som orsakar leveransstoppet, inte bränsleläckage som man sa från början?!

Dom skall få in delar under veckan.......? Känns som att det här kommer att bli en långdragen historia.

Ska bli skit kul att få en ny bil som stått på "verkstan" i ett par veckor!

Börjar fundera på om jag valt rätt, faktiskt. :|
av Willis
mutternw skrev:Surrade med min säljare i går.
Nu var det kylarläckage som orsakar leveransstoppet, inte bränsleläckage som man sa från början?!

Dom skall få in delar under veckan.......? Känns som att det här kommer att bli en långdragen historia.

Ska bli skit kul att få en ny bil som stått på "verkstan" i ett par veckor!

Börjar fundera på om jag valt rätt, faktiskt. :|
Det är la bättre att dem åtgärdar det innan du får bilen? Saker händer och det gäller allt, synd men sant.

Angående krok, alla bilar har ju en vä[…]

Skumt fel b230ft

Ja okej. Men du skrev att den gick som en klocka i[…]

Servostyrning xc-70, 2008

Du behöver skölja systemet i vilket fall[…]

D4 VEA dricker olja

Är det någon här som har tips p&a[…]