- ons 04 maj 2011, 20:39
Sen kan det även vara tvärtom, ser runt ut i maskinen, men när du belastar däcket då märks oljämnheter i stommen.
Perra83 skrev:Är stommen i däcket knäckt så byt däck! Risk för vibrationer vid körning är stor och du kommer bara att sitta och känna efter när du kör.Ett däck kan hoppa hur mycke som hällar, men vara het runt när du belastar det
Jag hade så på min S60 när jag köpte den. Gjorde en hjulinställning och balanserade om alla fyra däcken. Ett däck var helt okej två var helt körda och ett var sådär. Balanseringen blev bra men man såg i maskinen att däcken hoppade. Detta var Pirelli P Zero Rosso 225/45 17 med fint med mönster.
Det blev byte av alla fyra däck och efter det så går bilen som en dröm 8)
Sen kan det även vara tvärtom, ser runt ut i maskinen, men när du belastar däcket då märks oljämnheter i stommen.
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.
- By perhall