Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
robine skrev:Jag börjar bli lite fundersam på Bilias prissättning ringde Bilia igår och då ville dom ha 719 eller 729kr för byta av bromsslang fram båda sidor men nu vill dom ha 750kr för bara delarna?? förstod dom mig fel? någon som köpt bromsslang nyligen? såg någon tråd för ca 1år sedan då prissättning på Volvo org bromsslang var 160kr/st kan priset ha gått upp så mycket på ett år?

Pettson - när du skriver att du ha Biltemas spindelleder blir jag lite orolig... det var ju spindelled som Bilprovningen klagade på, är det alltså inte länkarm jag sa byta? Bilen det gäller är en Volvo 855 2.5 GLE 1996.

SubMarine - Tack! Jag ska ringa och höra med dom.
På äldre modeller 92-94 nån enstaka 95 satt det aluminiumlänkarmar med bytbara spindelleder på. Dom har effektivt ratats bort av volvo vid service till förmån för dom nyare stållänkarmarna som levererats sen 95 och framåt. Dom är inte spindellederna bytbara på. Så det är korrekt att du måste byta hela länkarmen för att få spindelleden bytt. Medans jag då som sparat mina äldre länkarmar bara byter mina spindelleder.
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??