- ons 30 jun 2010, 22:22
Väldigt vanligt när en icke meäkesverksta har gjort service, dom köper det biligaste (ofta tar dom ioförsig bort det dyra) men då har ju kunden fåt fel filter!
Tartryffel skrev:Nej om ena facket är tomt är det lugnt. Men det händer att folk köper det stora (dyra filtret) och ska stoppa dit, ser att facket för det är tomt och trycker dit sitt filter, men missar att plocka bort det gamla (billiga och enkla) filtret i andra facket. Då blir det för mycket motstånd i filtret.jag skulle säga tvärt om. folk köper det billigare filtret o monterar, trots at bilen ska ha det dyra.
Väldigt vanligt när en icke meäkesverksta har gjort service, dom köper det biligaste (ofta tar dom ioförsig bort det dyra) men då har ju kunden fåt fel filter!
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.