Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Så mycket för en begg reservdel?,Har altid varit skeptisk till skroten som tar väldigt höga priser på gammla saker, jag tror dom tjänar in en ny bil lätt på alla reservdelarna dom säljer från en trasig, självklart så skall dom tjäna på det, men ibbland så undrar man hur dom värderar sina begg reservdelar. Hadde varit bäst att köpa en ny, man vet aldrig i vilket skick den nygammla som du har köppt är i,
Köpte den på Demia en volvoskrot, dom får ta halva nypriset på delarna och en ny kostar typ 4100:-
men visst e de dyrt dom kostar runt tusenlappen på en vanlig skrot men dom hadde ingen inne..
6 månader garanti fick jag iaf...
Användarvisningsbild
av Kaxe
4100 kr för en luftmassemätare???? har den gått upp 2000 kr på 2 år? bytte min på Helmia bil i Karlstad
maj 2007 och då kostade den 2150 kr.
Jaha då har jag vart hos en kompis som har en verksta.. Trodde de va hål i en slang till wastgaten eller wastgaten som är trasig.. för den laddar alldeles för mycket när den laddar innan den begränsar motorefekten...nån som haft nått liknande??
av sotam
Hobbe666 skrev:Jaha då har jag vart hos en kompis som har en verksta.. Trodde de va hål i en slang till wastgaten eller wastgaten som är trasig.. för den laddar alldeles för mycket när den laddar innan den begränsar motorefekten...nån som haft nått liknande??
Lyfter denna tråden och undrar om problemet lösts? Jag har nämligen samma felkod och liknande symptom på min T5a från -05 :(
Hadde konstigt laddtryck på min väldigt variernade och ibland inget alls.
Fick högre bränsleförbrukning också

Började med att byta spjällhus och magnetventil till turbon men inget hjälpte.
HAr precis kommit från Bilia och där bytte dem laddtrycksgivaren och det ska tydligen vara ett större problem än den omtalade magnetventilen. Nu funkar den utmärkt och med rätt laddtryck

@StefanV70R , Hade kontaktat Jönköpings[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Hej. Undrar om det är någon som vet va[…]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel