Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sidhabo
FastFWD skrev:Hej
Jag har en 740 89a, som har stått still sedan 1990 (18 år).
Finns det nåt sådant djur ? 740 89a . Bara sett 740 -88a eller -88b hitills. Inte att jag vill vara petimeter .... Bara veta ifall djuret finns :)
Oavsett så har du ett riktigt guldägg. 8)
av FastFWD
Hallais...
På dera förfrågan, her er lite mer bilder på "djuret"... som är en 1989 modell (va det jag menade med 89a... he he )
När det gjelder karossen, så kan det hända att den lar sej renovera, men det har inte jag tänkt att göra... då blir det 19 år till för den kommer på vägen..
Jag tänker bruka alla delar från den på en 745 modell 1988, som har en mycket bra kaross utan rost alls..
Och då ender jag upp med en mycket bra 745 som jag tänker bruka som bruksbil i många år framöver... :)

Den förrra ägaren demonterade bilen med tanke på att byta tak, skärmar och div annat - sen blev det til att bilen stod still i 19 år... vissa av delarna til interiöret hadde faktisk blivit ruinerade av att ligga på lite egnade platser i dom åren.. men det mesta klarade sej.. Hur han har klarad att "inte" börja renovera bilen... vel det er en gåta för mej..

Bilen är körd 1800 mil, för den blev parkerad och demonterad...

Har fått bilen på liften, och börjad att nermontera
Bild

Bild

Bild

Bild

I kylvatskan (som inte var tömd av motorn på alla åren.. ) var det bildad små klumpar som ger mej lite bekymmer..
tror jag måste spola igenom kylkrätsen nogrant.. Verkar som kylvatskan har reagerad på nåt sätt..
Bild

Motorn ute (slappde den rakt ner, sedan jag har lift)
Bild

Bild

En riktig godbit :)
Bild

Tittar du nogrant ser du att det er mycket skjevheter (Mycket arbete med karossen...)
Bild

Karossen från en annan vinkel
Bild

Usj...
Bild

Bild

Bild

Her är interiöret, som nu er monterad i min 745 1988 modell - det är som nytt..
Bild

Bild

Bild

Bild

Nej... nu ska jag ut och ta ner bakvagn :)

FastFWD
Användarvisningsbild
av MoteX740
man skulle möjligtvis inte kunna få köpa ratten av dig? :roll: såg att den satt kvar i din kaross där :roll: :D
av FastFWD
Hej !
Ratten du ser på bildet är ratten från min 745 dvs det är inte nytt...
Du kan självsagt få köpa detta, om det är interesant...

BTW... karossen kommer jag att kvitta mej med... så om du tränger en garanterad rostfri kaross :)

FastFWD
Användarvisningsbild
av sidhabo
FastFWD skrev:Hallais...
På dera förfrågan, her er lite mer bilder på "djuret"... som är en 1989 modell (va det jag menade med 89a... he he )
u ska jag ut och ta ner bakvagn :)
:D ok gött. Trodde att jag missat nåt he he.
Användarvisningsbild
av Anders E
Vill du köra 100% retro så skänker jag en orginalstereo CR-702 från -88 till ditt projekt.
av FastFWD
He he Tackar så mycket.
Men jag tror det blir med den moderna spelaren... Jag sålde min kasettsamling för många år sedan..
Men igjen, tack för tanken :)

FastFWD
Användarvisningsbild
av Pliind
tja! vill du bli av med karossen så skicka ett pm till mig med info och vart du befinner dig så kan jag lägga ut en annons på 7/900 klubben åt dig! finns säkerligen MÅNGA som vill ha sina tassar på den där!
Användarvisningsbild
av Anders E
Hur gick det sen med detta projekt?

Startade motorn?
Köpa en tidig XC90?

Är det mycket barnsjukdomar första &ar[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni?? ser inga bilder?

Felkod ecm-2520

Jag har alltid kört med Biltemafilter och har[…]

Nedan en bild på tändningslåset o[…]