NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Synd att det inte finns flextek med mörkggråt läder. Alltså det vita utbytt mot mörkgrått läder. Det hade kanske varit snyggt.
Som klädseltvätt använder jag för övrigt CarBrite xtra duty som bla används av rekondare. Skitbra till mycket så jag hoppas det funkar att tvätt crèm färgat läder med också.
En annan fråga också, är det äkta läder eller är det fejk?
av mattdahl
Har haft min V50 R-design ett halvår nu och kört strax över 2000 mil.

Klädseln är känslig, och då främst för kläder som färgar av sig. Har haft jeans som är några månader gamla, och därmed vältvättade, men de färgar av sig ändå. Så det blir till att göra rent klädseln med jämna mellanrum. Jag har våtservetter för läderklädsel ligger i bilen och torkar av så fort jag ser att det har blivit märken.
av mattdahl
Jag gör ju inte rent klädseln varje gång jag går ur bilen, utan när jag tycker att det börjar synas lite väl mycket.

Jag får bort det värsta med våtservetterna, men det är en liten "gråton" i lädret (eller blå).

Har tänkt att prova ett riktigt rengöringsmedel och se hur det blir då, men har inte kommit till skott ännu.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Okey, jag får väl se då hur det blir. Jobbigt när jag kör till jobbet varenda dag i arbetskläder om jag ska behöva ha överdra på klädseln. Mörkgrått läder tycker jag är fult..
Nåväl, jag har fram till mitten av Augusti att bestämma mig.

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]