- fre 09 maj 2008, 00:11
Angående kostnaden för BE så är det lite mer än 1500sek. Det räcker inte ens till avgifterna längre. Räkna med cirka 5000sek om du ska ta ett par dubbellektioner (rekommenderas även om du kan köra med släp), detta inkluderar då synkontroll, körkortstillstånd, uppkörningsavgift, teoriprov, teoribok, prov på internet osv. Du kan kapa kostnaden med 1-2kSEk om du har ett eget ekipage att köra upp med, men det är ofta knepigt om man inte känner någon med BE.[/quote]
Så här gjorde jag ""Övningskörde" med täckt 1400Kg släp med manuell 140 hk V70 =lagligt med B kort Drog kärran till Uppkörningsplasten med samma bil dagen före prov Lastad o klar
Åkte dit för uppkörning med V70 D5 där 1400 kg räknas som tungt släp och körde upp
Om man kan låna bilar av bekanta så går kostnader att kapa då slipper man att ha någon bekant med be behörighet då det ej krävs någon handledare för denna behörighet( Detta var 2004) Kostnaderna jag hänvisade till är mao från samma år och inget med trafikskolan att göra helt privat
Och jag instämmer på rörelsefriheten Drog för ett tag sedan ett 2700kg släp"Flakets mått 220x420" med en liten renault Clio
Ni kan bara tänka er hur kul detta såg ut Och tilläggas kan att när jag mötte polisen så vred dom nackarna ur led körde efter och frågade vart denna kärra skulle ta vägen med bilen Dom hade inte koll på läget så att säga och beordrade mig att genast koppla av kärran så skulle jag slippa böter ??:-/
Och dom skall upprätthålla lagar o regler
Är inte ovanligt att vanlig ordningspolis inte kan detta då det är en ovanlig situation enl trafikpolis jag kontaktade efter denna bravad
//Goose