NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lundbergo
Så för att sammanfatta det hela, det räcker med att jag köper ett orginal bodykit från Volvo så döljer dom lackade delarna dom svarta plast delarna och bilen kommer se ut precis som denna tex:

Nertill dvs.

Bild
Användarvisningsbild
av vickan
lundbergo skrev:Men om jag har en som inte har lackade lister nertill, måste jag då först lacka dessa innan jag kan sätta på bodykitet? Bodykitet ersätter alltså inte dom olackade listerna?

precis dom de andra skriver, bodykittet ersätter allt Utom dörrlisterna.
av mojja
lundbergo skrev:Så för att sammanfatta det hela, det räcker med att jag köper ett orginal bodykit från Volvo så döljer dom lackade delarna dom svarta plast delarna och bilen kommer se ut precis som denna tex:

Nertill dvs.

Bild

Men för gudsskull människa trösklarna kommer att se ut så där men inte den nedre dörrlisten om du inte lämnar in dom på lack.

Bodykittet ersätter den nedre delen av framspoilern, nedre delen av bakspoilern och trösklarna ingenting annat.

//mojja
av lundbergo
Olika svar märker jag, för att reda ut det för en gångs skull så är det alltså så att det enda som krävs är att lacka listerna som enligt bilden är svarta allt annat ersätter bodykitet. Dock behövs listerna ju inte lackas om det är en bil med Business+ paketet där dom redan är lackade. Har jag fel nu? :oops: :P
av mojja
vickan skrev:hum?`i mitt så fick jag med den nedre delen till dörren också.. står även i monteringsanvsiningarna på nätet att de ingår.. skiljer det sig från v50 till s40n? verkar mycket märkligt..

kolla här: http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... code=sv-SE

Monteringsanvisninge visar just hur sakerna monteras inte vad som ingår när man köper bodykittet i butik.

M.v.h mojja
av mojja
lundbergo skrev:Olika svar märker jag, för att reda ut det för en gångs skull så är det alltså så att det enda som krävs är att lacka listerna som enligt bilden är svarta allt annat ersätter bodykitet. Dock behövs listerna ju inte lackas om det är en bil med Business+ paketet där dom redan är lackade. Har jag fel nu? :oops: :P

Nu har du ju uppfattat hur det är, Även bilar utrustade med momentum och summum paketet har lackerade dörrlister.

m..v.h mojja
av Gnu
Någon som vet var jag kan finna monteringsinstruktion till original bodykit?
Har letat som en tok men inte funnit det.
Användarvisningsbild
av Hedda
Jag har dörrlister liggandes till Volvo V50 om nån är intresserad bara att lacka och slänga dit gör hela bilen tycker jag är emot gråa lister de ska vara enhetligt!

Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]